2017. január 23., hétfő

Moly Name Tag - 4. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a negyedik forduló. A szabályok ugyanazok. Rengetegen jelentkeztetek egy hét alatt és ez hatalmas örömmel tölt el. Ezért kiírta mindenkit egy cetlire, s úgy húztam, kik legyenek a szerencsések. Tehát most is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A negyedik kör résztvevői: 
@NagyDorka, 24 éves kétgyermekes anyuka.
@Izzi, 28 éves kisgyermekgondozó és nevelő, élelmiszer-, vegyi áru eladó illetve Személy és vagyonőr, melyben jelenleg tevékenykedik.
@Bettina_Ludányi, 22 éves tanuló a Károli Gáspár Református Egyetemen kereskedelem és marketing szakon, illetve egy éve kommunikáció és médiatudomány szakot végzett. Jelenleg tanácsadóként dolgozik. 

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@NagyDorka: Tavaly, vagyis nem 2015 júliusában regisztráltam, akkor bele is vetettem magam, mert nagyon megtetszett az oldal.

@Izzi: 2014. január 13 óta vagyok molytag, de aktívnak leginkább 2016. szeptembere óta vallom magam.

@Bettina_Ludányi: Egy kicsivel több mint fél éve vagyok igazán aktív tagja a közösségnek, de kb. 3 éve regisztrálhattam az oldalra. 
2, Hogyan bukkantál rá?

@NagyDorka: Egyik Facebook ismerősöm ott vezette az olvasmányait, ami mindig megjelent az adatlapján és megnéztem, mi az az oldal.

@Izzi: Egy barátom mutatta meg az oldalt annak idején.

@Bettina_Ludányi: Egy ismerősöm ajánlotta.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@NagyDorka: Először csak a könyvek miatt, hogy keresgessem a nekem valókat. Aztán megláttam az AjándékoZónát és ott láttam meg, hogy ismeretlenül is mennyire szuper csomagokat állítanak össze egymásnak a molyok. Ezzel minden eldőlt, hogy meg szeretném ismerni ezt a közösséget.

@Izzi: Ami megfogott az oldalban az az, hogy nagyon sok könyvről olvashatok bővebben és nem csak a fülszöveg alapján. Mielőtt megvennék egy könyvet, mindig megnézem miket írnak róla mások, mennyire olvasott. A spoilerek se szoktak úgy zavarni, meglesem azokat is. Sokkal könnyebb így egy-egy döntés.

@Bettina_Ludányi: Őszintén kezdetben nem igazán fogott meg, ezért nem is használtam, de ma már lelkes látogató vagyok. Nagyon tetszik, hogy polcokat alakíthatok ki, ahol kategorizálhatom a könyveket, kívánságlistát hozhatok létre, és új embereket ismerhetek meg. 

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@NagyDorka: Molyok által szervezett ajándékozáson rengetegszer. Eddig csak pozitív tapasztalataim voltak, kivétel egyet, de ez nem veszi el a kedvem a további ajándékozásoktól. Tavaly pedig sikerült feljutni az Ünnepi Könyvhétre, ahol egy pár mollyal össze is futottunk: @Biryvel, @Riszperidonnal, @ViveEevel,@petruu_uval.

@Izzi: Igen, vettem már részt molyos eseményen. Karácsonyi ajándékozáson, szülinapi ajándékozáson (remélem ezek abba tartoznak :D). Pozitív tapasztalataim vannak eddig.

@Bettina_Ludányi: Eddig még nem. 


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@NagyDorka: A legnagyobb élmény a barátok, meg, hogy nagyjából kiismerem magam a könyvek világában. A ajándékozásokat is nagyon élvezem, mert mindig nagy gonddal válogatom össze a csomagokat és azok a csomagokat, amiket pedig én kapok mindig fantasztikusak. Imádom, hogy a molyocskák gondolnak a fiúkra és nekik is küldenek meglepiket.

@Izzi: Leginkább azt köszönhetem az oldalnak, hogy merek nyitni mások felé. Nagyon sokáig csak nézegettem mások karcait, volt véleményem, de nem mertem oda írni. Most már ha úgy van, bátran írok másoknak. Ugyan ez érvényes az ajándékozásra is. Részt merek venni ajándékozós eseményen és ami a legjobb, hogy már azon kívül is merek ajándékot összeállítani másoknak. Bár ez még egy kicsit döcögősen megy, mert félek ráírni az illetőre, vagy ismerőseire cím kuncsorgás miatt.

@Bettina_Ludányi: Tetszik, hogy milyen kommunikatív közösség is ez. Amikor feltöltöttem az első fényképemet, és gyűltek a kedves hozzászólások, csak pislogtam. Tényleg ennyire közvetlen itt mindenki? Ez nekem nagy élmény volt, mert szívesen ismerkedem :) 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@NagyDorka: Nagyon változó. Tavaly nyárig körberöhögöm azt, aki azt mondja nekem, hogy én szeretni fogom az erotikus könyveket kicsit prűd voltam, viszont adtam neki egy esélyt, és nagyon megkedveltem. Szóval ezek után nem mondom, hogy kifejezettem egy műfajban olvasok, hanem inkább mindenevő vagyok.

@Izzi: Leginkább a fantasy könyveket szeretem olvasni, de néha befigyel egy krimi, romantikus/erotikus. Nem zárkózom el igazából semmitől se (kivéve a történelmi), ha jól van megírva.

@Bettina_Ludányi: Az ízlésem elég széles körű. Bármit elolvasok, ami felkelti az érdeklődésemet. Kezdetben csak romantikus könyveket olvastam, és manapság is szívesen teszem, de amikor elég a hmm rózsaszín felhőből, akkor legtöbbször egy jó krimire vagy horrorra vágyom. De ugyanúgy szeretem a lélektani thrillereket és a fantasy regényeket is. 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@NagyDorka: Igen. Főleg a molyos kihívások miatt, ami nem mindig egyezik a komfortzónás szokásaimnak.

@Izzi: Nagyon ritkán igen, kilépek, de csak ha egy könyv felkelti az érdeklődésem.

@Bettina_Ludányi: Minden létező komfortzónából kilépek néha, szóval igen :) 

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@NagyDorka: Nem tudom, hogy Christine Nöstlinger vagy Thomas Brezina tette rám a nagyobb hatást, viszont tudom, hogy mind a kettő nagyon meg fogott és miattuk kezdtem el olvasni valamikor 10 éves koromban.

@Izzi: Ez könnyű kérdés. Gyűrűk ura Tolkientől és a Harry Potter Rowlingtól és nagyjából ez… 2000–2002 környékén lehetett. 12-14 éves korom között indult meg leginkább a könyvek iránti szeretetem. Még a kötelezőket is szerettem olvasni, de ezek voltak a legmeghatározóbb könyvek számomra.

@Bettina_Ludányi: Húha, ez nehéz kérdés. Az általános iskolában kezdődött a Fiúk kizárva sorozatokkal. Aztán jött a Deltora sorozat és a Bad Girl könyvek. 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@NagyDorka: Kemes Fanni: A napszemű Pippa Kenn, vagy Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó vagy Colleen Hoover: Slammed – Szívcsapás sorozat. 

@Izzi: A fentebb említett könyvek természetesen :) Gyűrűk ura és a Harry Potter (örök gyerek maradok) (sose baj az! - szerkesztői megjegyzés)

@Bettina_Ludányi: Több ilyen is van. Lássuk csak… Stephen King: Álomdoktor, Anne Bishop: Vörös betűkkel, Samantha Young: Dublin Street, a Csitt, csitt sorozat, Karen Rose: Halj meg értem, de ide sorolom Agnés Martin-Lugand: A boldog emberek olvasnak és kávéznak című könyvét is. 


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@NagyDorka: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó

@Izzi: Alex Flinn – Szörnyszívű ami vicces, mert még a Diana Wynne-Vándorló palotáját is letolta, pedig azt is imádom.

@Bettina_Ludányi: Nem tudok választani: a Vörös betűkkel és a Boldog emberek olvasnak és kávéznak

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@NagyDorka: Hát ez jó kérdés, mert aki a fantasyt szereti, annak George R. R. Martin: Tűz és Jég dala könyveit mondamán. Aki a romantikust, annak Julia Lewis Thomson: Többek által című könyvét. Akik viszont a kissé szomorúbb könyvekre vágynak, azoknak Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó könyvet ajánlanám. Ja, aki pedig a magyar írókat részesíti előnyben, azoknak pedig nem keveset tudnék mondani, mert mostanában rengeteg olyan magyar könyvet olvastam, amit bárkinek ajánlani merek.

@Izzi: Ez fogós kérdés. Ha tanulságos könyvet szeretnék, akkor a posztapokaliptikus könyvekre voksolnék, amin az emberek elgondolkodhatnak a jövőt illetően. Amúgy meg leginkább mindenki olyan könyvet olvasson amilyent szeret :)

@Bettina_Ludányi: Ez megint egy nagyon jó kérdés, és a válasz nagyon elfogult lesz. A Boldog emberek olvasnak és kávéznak :) Az a könyv bámulatos. Egy hatalmas sokkal indítja a történetet, amitől csak kapkodod a levegőt, de aztán elkezd tisztulni. Megismerünk egy nőt, aki mindenét elvesztette, mégis képes volt újra felépíteni önmagát. A könyv elolvasása után úgy éreztem, a saját problémáim csak apróságok és megoldhatóak. Szerintem az embernek rá kell jönnie egy adott pillanatban, hogy valójában milyen szerencsés is. Nekem ezt adta ez a könyv. 

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@NagyDorka: Falu kis város lévén én nem nagyon tudok elmenni egy könyvesboltba, de talán jobb is. Így internetről rendelem meg a könyveket, így mindig csak azok kerülnek a kosárba, amiért „megyek”.

@Izzi: Ez változó. Általában netről rendelek, mert ott jóval több az akciós könyv, de van, hogy üzletből veszek könyvet, mert éppen arra járok, vagy sietek egy ajándék könyvvel és nincs időm megvárni amíg kipostázzák. De nagyobb eseményeken is vásárolok, ha el tudok menni rájuk.

@Bettina_Ludányi: Én nagyon megfontoltan vásárolok könyvet. Van egy könyvlistám, amitől ritkán térek el, és megválogatom azt is, hogy mit húzok ki róla legközelebb. Találomra ritkán veszek könyvet.
Nem szeretek a netről rendelni. Nekem az olyan, mint az ebook: elveszi a könyvélményt. Szeretem a könyvek illatát, hogy körülvesznek, hogy megfoghatom őket, beleolvashatok.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@NagyDorka: Ha csöndben olvashatok, és nem csimpaszkodik rajtam valaki. Így általában este szoktam, mikor már mindenki elaludt, mert akkor nyugalom van. Be tudom magam vackolni az ágyba és persze a csöndbe és csak a könyvre figyelek, amíg valamelyik gyerek fel nem kel, mert pisilni kell vagy szomjas, vagy éppen mert rosszat álmodott.

@Izzi:  Ideális olvasási körülménynek tartom számomra, amikor magam lehetek, csendben, vagy valami kellemes zenét hallgatva a szobámban egy jó könyvvel bekuckózva. Mivel béna vagyok nem viszek folyadékot a könyv közelébe, mert tuti ráborítanám.

@Bettina_Ludányi: Télen egy meleg szobában, max fűtéssel, forró kakaóval a kezemben, nyáron pedig a tengerparton. 

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@NagyDorka: Nagyon változó. Vegyesen szoktak olvasni, attól függ, hogy van e kedvem egy sorozathoz, vagy csak egy könyv erejéig szeretném megismerni a szereplőket.

@Izzi: Szeretem a sorozatokat is meg az önálló köteteket is. Viszont a sorozatokat csak úgy kezdem el, ha már minden részük megjelent magyarul és nekem is megvan a polcomon. Utálok elkezdeni úgy egy sorozatot, hogy még nincs kiadva minden része és várni kell rá.

@Bettina_Ludányi: Erre nem tudnék válaszolni. Ha egy könyv jó, akkor örülök a folytatásnak, mert megszerettem a szereplőket, de ha pocsék, akkor tök mindegy, sorozat-e vagy sem.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@NagyDorka: Jó kérdés. Ahogy időm engedi. Van, hogy elülök olvasni, de nem köt le annyira, amennyire szeretném, és leülök inkább blogot írni, vagy molyolni. Viszont, ha egy letehetetlen könyvet olvasok, akkor képes vagyok hajnal 2-ig is olvasni. Olyankor a heti 12-14 óra meg szokott lenni.

@Izzi: Ez nagyon változó. Mivel legtöbb időmet a munkahelyemen töltöm, így ott szoktam tudni olvasni leginkább. Napközben talán, ha egy-két órát tudok rászánni. Éjszaka viszont van, hogy a fél éjszakát átolvasom. Szóval ha úgy vesszük elég sokat, csak néha lassan haladok :D

@Bettina_Ludányi: Nagyon sokat. Főleg mióta recenziós példányokkal is foglalkozom, amikor tehetem (a munka, tanulás és párkapcsolat mellett) olvasok.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@NagyDorka: Borító! Közismert rólam, hogy sosem olvasok fülszöveget, meg a Molyos százalék sem számít, csupán a borító. Ha szép, akkor azért, ha nem akkor pedig azért érdekel.

@Izzi: Amit először megnézek, az a fülszöveg, utána jönnek az értékelések, barátnő véleménye, ha már ő olvasta, vagy ismeri és igen, a figyelteket is szoktam nézni, mert sok olyan könyv van, amit én nem ismerek, mert még nem került a látóterembe.

@Bettina_Ludányi: Először mindig a borító ragad meg igazán, de nem az alapján döntök. A fülszöveg az, ami meghatározó. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@NagyDorka: Ó, jajj, rengeteg! Le sem merem írni, annyira sok.

@Izzi: Sokat elárulok azzal, ha azt mondom, hogy a könyveim olvasottsága még csak 32%? Rengeteg olvasatlan könyvem van, szám szerint kb. 130 db, mert gyorsabban veszem őket, mint ahogyan olvasni tudok. De talán utolérem magam ebben az évben.

@Bettina_Ludányi: Rengeteg :D Nekem mindig van olvasatlan könyv a polcomon, hogy soha ne fodjak ki belőlük. Szeretem, ha van mihez nyúlni, ha épp befejezek egyet.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@NagyDorka: Magamnak vagy ajándékba? Mert magamnak nem igazán szoktam könyvet venni. Ajándékba viszont annál többet, így a legutolsó könyv is A. M. Aranth: Oculus volt. Magamnak pedig Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség, de csak mert volt hozzá Líra 50%-os kuponom :D

@Izzi: Legutolsó vásárolt könyvem Christopher More – Csak egy harapás könyve.

@Bettina_Ludányi: Stephen King: Mr Mercedes 

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@NagyDorka: Barczikay Lilla: Anyám teremtményei

@Izzi: Utoljára J. Goldenlane – Éjfél könyvét olvastam el.

@Bettina_Ludányi: Stephen King: Mr Mercedes 

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@NagyDorka: Eddig általában csak ráböktem egyre, vagy ha volt itthon könyvtári könyv, akkor azt vettem elő, mert az határidős. Most, hogy blogot vezetek elsősorban a recenziós példányokat olvasom, utána pedig szépen a sorban a nagyobb éves kihívásokhoz  való könyveket. Persze ezeket is mindig a hangulatomhoz választom meg.

@Izzi: Sokat számít, hogy az aktuális kihívásaimhoz mik kellenek, de kedvfüggő is egyben.

@Bettina_Ludányi: A következő olvasmányom a kedvemtől függ, vagy attól, hogy mennyi recenzós példány vár rám.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése