2017. április 18., kedd

Moly Name Tag- 16. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizenhatodik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizenhatodik kör résztvevői:

@theroofcrash, 26 éves, Építész tervező, Urban designer, Projektvezető.
@Kukuucs, 24 éves, HR-es egy autóipari fejlesztésekkel foglalkozó cégnél, toborzás-kiválasztás területen.
@Amy24, 25 éves online kampánymenedzser egy nagy médiavállalatnál.
S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@theroofcrash: 2012. november 7.-e óta. De igazából 2013 óta vagyok aktív az oldalon kisebb-nagyobb megszakításokkal.

@Kukuucs: 2015. decemberében regisztráltam, aktívan (tehát nem csak az olvasások jelölésére), tavaly év vége óta használom. 

@Amy24: 
2014. július 6-án regisztráltam ide és már aznap be is jelöltem az aktuális olvasásomat, tehát szerintem az aktivitásomat is számolhatjuk ettől a naptól :)
2, Hogyan bukkantál rá?

@theroofcrash: Akárhányszor rákerestem egy könyvre mindig elsők között dobta ki a kereső, aztán egyszer csak megszólalt az isteni hang (vagy csak a skizofrénia), hogy regisztráljak és próbáljam ki.

@Kukuucs: Amikor rákeres az ember egy-egy könyvre, mindenképpen az első találatok között szerepel a moly is. Idegesített, hogy regisztráció nélkül nem tudom elolvasni az értékelésekhez írt hozzászólásokat, ezért regisztráltam. 

@Amy24: 
 Erre már nem emlékszem pontosan, valószínűleg kerestem egy könyvet vagy értékelést és így.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@theroofcrash: Tetszett hogy vezethetem az olvasásaimat, hogy a kiadók könyveinek kínálatát rendezetten böngészi tudom, hogy címkék alapján tematikus olvasmányokat találhatok. Na és persze az, hogy emberek itt sokkal több mindenre fogékonyabbak, barátságosabbak.

@Kukuucs: Először csak a listaíró-rendszerező énemet elégítettem ki azzal, hogy mindig bejelöltem, mit olvasok, illetve próbáltam összeszedni a régi olvasmányaimat is. Tetszett, hogy csoportosítani tudom a könyveket, várólista és kívánságlista alapján, és az értékeléseket is szívesen olvasom, hiszen amennyien vagyunk, annyiféleképpen gondolkodunk a könyvekről is. 

@Amy24: 
Nagyon tetszett a sok értékelés, a címkék, amik megkönnyítik a keresést és az akciós könyves/könyvolcsósító kuponos zónák is, hiszen ki ne szeretne ugyanannyi pénzből mééég több könyvet kihozni.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@theroofcrash: Ajándékozós eseményeken igen, jó tapasztalataim voltak eddig, minden rendben volt. Élőben is sikerült pár emberrel összefutnom, de nem szervezett eseményen belül.

@Kukuucs: Sajnos még nem, de ami késik, nem múlik! 

@Amy24: 
Részt vettem a 2015-ös és 2016-os nagy karácsonyi ajándékozáson és nagyon jó élmény volt mindkét alkalommal. Valamint mindig kimegyek a Könyvhétre és a Könyvfesztre is és szuper összefutni a többi moly-jal. Nagyon szeretnék még egyszer eljutni a Moly szülinapra, de sajnos eddig mindig közbejött valami.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@theroofcrash: A legfontosabb élmény az, hogy itt ismertem meg álmaim nőjét. Toleranciát azt rengeteget tanultam az oldalon, sokkal jobban megértek tőlem idegen álláspontokat is, viselkedési formákat. Ott a sok olvasnivaló, amit a moly nélkül nem vettem volna a kezembe és a rengeteg vélemény, világnézet, amik által sokat tanultam az emberekről. Vannak persze furcsa élményeim is, amiket persze jó párszor már tábortűz mellett elsütöttem vicces sztoriként.

@Kukuucs: Nagyon sok olyan könyvet vettem a kezembe, amit a moly nélkül nem olvastam volna el. Jó naprakésznek lenni az új megjelenésekkel kapcsolatban. 

@Amy24: Alapvetően a legnagyobb élményem, hogy mennyire segítőkész mindenki, valamint hogy látom, nem én vagyok az egyetlen, aki imádja a könyveket és az olvasást. Az ismerőseim kicsit furán néznek rám a könyvimádatom miatt és jó, hogy itt úgymond otthon érezhetem magam és nem egyedül vagyok könyvbolond.

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@theroofcrash: Nagyon tág az érdeklődési köröm, de leginkább társadalomtudományokkal, szakmámmal kapcsolatos könyveket olvasok, és klasszikus irodalmat. Felkapott bestsellereket is szívesen kapok a kezembe, igazából bármit, csak legyen a maga stílusában igényes és szórakoztató.

@Kukuucs: Szeretem azt gondolni, hogy mindenevő vagyok, de azért a legtöbbször fantasy, romantikus, krimi vagy NA történetet választok. 

@Amy24: 
 Mindenevő vagyok, bár azért vannak kategóriák, amik eddig még kimaradtak, de próbálok nyitott lenni mindenre :)

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@theroofcrash: Elég sokszor. Akár pozitív, akár negatív a tapasztalat, mindig érdemes kicsit átugorni a kényelmesség határvonalait. Azokból lehet a legtöbbet tanulni másokról, a körülöttünk lévő dolgokról. Például a Hazudósok is így került a kezembe, vagy a Lebegés. Ha nem is vagyok elájulva a komfortzóna feszegetés által kézhez kapott könyvektől, sokat lehet belőlük tanulni.

@Kukuucs: Igen, illetve nem is gondolom, hogy van olvasási komfortzónám. Talán egyedül az erotikus könyveket nem szeretem olvasni. 

@Amy24: 
Szerencsére egyre gyakrabban. Idén már vásároltam olyan könyveket is, amelyek valami plusz tudást adhatnak számomra, a legújabb ilyen kedvencem Barbara Pease – Allan Pease – A testbeszéd enciklopédiája c. könyve. Élvezettel figyelem azóta a BKV-n a többi embert.

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@theroofcrash: Már egészen kiskoromtól könyveket kaptam karácsonyra, imádtam az ismeretterjesztő köteteket, mesekönyveket, tudományos gyerekenciklopédiákat. De az igazi nagy regényes olvasólavinát az Egri csillagok, és Szilvási Lajos: Egymás szemében c. kötete indította el.

@Kukuucs: 5 évesen tanultam meg olvasni a Szerencsekerék c. műsorból, amit anyukámék minden este néztek, és egyszer csak a betűk összeálltak szavakká. Az első könyves emlékem pedig még korábbra tehető, a kis Walt Disney sorozat Csipkerózsikája volt a kedvencem. A nagymamám annyiszor elolvasta nekem, hogy egy idő után már direkt rosszul olvasta, kicserélte a szavakat, de én mindig kijavítottam, hogy „De az nem is úgy van!” Innentől kezdve pedig nem volt megállás a könyvek terén. 

@Amy24: 
Egészen kiskoromban kezdődött ez az egész, nem volt nehéz kialakulnia az olvasás iránti szeretetemnek, hiszen édesanyám is nagyon sokat olvasott/olvas a mai napig. Ha jól emlékszem az első, önállóan elolvasott könyvem Meg Cabot – A neveletlen hercegnő naplója volt körülbelül 8-9 évesen, ez után pedig természetesen a Harry Potter könyvek jöttek és innen már nem volt menekvés.

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@theroofcrash: F. Scott Fitzgerald – Eltékozolt évtized , J. D Salinger-Franny és Zooey, Ray Loriga: Égből pottyantak.

@Kukuucs: Ez egy elég általános válasz lesz, de a Harry Pottert akárhányszor el tudnám olvasni. Az elsőt 23-szor sikerült. Eddig… 

@Amy24: 
Nem hiszem, hogy ezzel bárkit is meglepek, de ilyen könyv számomra bármelyik Harry Potter rész, valamint még a Büszkeség és Balítélet 


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@theroofcrash: Paula Hawkins – A lány a vonaton – utáltam és szerettem is egyszerre.

@Kukuucs: Nagyon sok jó könyvet olvastam 2016-ban is, de ami a legnagyobbat szólt szerintem az egész világon vagy így vagy úgy, az a Harry Potter és az elátkozott gyermek volt. (Én szerettem!) 

@Amy24: 
Jojo Moyes – Mielőtt megismertelek és Harry Potter and the Cursed Child. Az előbbi mély benyomást tett rám a szomorkásan szép történetével, míg az utóbbi főleg azért érdemli meg a 2016-ös év könyve címet, mivel ekkora őrületet rég tapasztaltam egy könyv miatt és szuper látni, hogy még mindig lehet ilyen hatása az emberekre egy történet folytatásának.

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@theroofcrash: Illik tudni – A kulturált viselkedés szabályai (Köves J. Julianna)

@Kukuucs: Szerintem nincs olyan könyv, ami mindenkiből ugyanazt a hatást váltja ki, de Orwell 1984-e most egész aktuális. 

@Amy24: 
Ez egy nagyon nehéz kérdés. Szerintem nincs 1 olyan könyv, amit mindenkinek olvasnia kellene, inkább az lenne a lényeg, hogy mindenki olvasson el legalább egy könyvet :)

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@theroofcrash: Nem vagyok egy nagy könyvgyűjtő, nem szoktam sok könyvet venni, ha veszek, akkor csak olyat, amiről biztosan tudom hogy „többször olvasós”, vagy ami hasznos lesz számomra. Soha sem vásárolok tervezés nélkül, tudatos típus vagyok. Van egy „Must have” listám, ami közül megrendelem mindig azokat, amikre úgy érzem éppen szükségem van. Azokat is többnyire internetről. A kollégáimmal cserélgetjük a könyveket, mert mindegyikünk minimalista.

@Kukuucs: Impulzus vásárló vagyok a könyvek terén. Természetesen nézem az akciókat, de ha éppen betévedek a könyvesboltba, hogy én most szeretnék egy új könyvet, akkor veszek. Mostanában inkább a netről rendelek a kiadóktól, de nagyon sokat járok könyvtárba is. 

@Amy24: 
Főleg az internetről szoktam várásolni, mivel ott legalább nem látom a szép kupacokban heverő könyveket, mint a boltokban, így könnyebb megállni, hogy mindent megvegyek. Ha betévedek néha a könyvesboltba, azt kizárólag a barátommal szoktam megtenni, aki józan ésszel próbál lebeszélni a tervezetten kívüli további 10+ könyv megvételéről :D

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@theroofcrash: Nyáron szeretek medencében olvasni egy Miller sör társaságában, télen pedig az ágyban elalvás előtt. De olvastam már edzés közben is, az is érdekes volt.

@Kukuucs: Nagyon szeretek a fürdőkádban olvasni és eddig még egyik könyvem sem bánta ezt! 

@Amy24: 
Otthon, csöndben, nyugiban a kanapén. :) Ilyenkor veszélyes bármilyen ételt-italt fogyasztanom, mert elég koordinálatlan vagyok amikor a szemeim csak a könyv soraira tudnak koncentrálni. 

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@theroofcrash: Inkább az önálló köteteket. Vannak olyan könyvek, amelyek nem igényelnének a történet szempontjából több kötetet, de az anyagi haszonszerzés miatt kipréselnek belőle minimum egy trilógiát. Persze ilyet nem csak a könyvek világából lehetne felhozni. (Nekem például a Notre Dame-i toronyőr 2 teljesen tönkretette a gyerekkoromat. Azt miért kellett?)

@Kukuucs: Az önálló köteteket jobban kedvelem, mostanában az az érzésem, hogy a sorozatok csak azért sorozatok, hogy minél több pénzt zsebeljen be az írójuk…  Egy közepes kezdés után jön egy semmitmondó, átkötő második rész, hogy a harmadik kötetben minden kiderüljön… Persze tisztelet a kivételnek! 

@Amy24: 
Jöhet minden, de talán egy kicsit jobban szeretem az önálló köteteket, mert borzalmasan nehéz hónapokat/éveket várni az újabb és újabb részekre.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@theroofcrash: Az elmúlt időben kevesebbet mint szeretném. Sok a hobbim, sokat dolgozom, így mostanság olyan maximum 3 órára tehető a héten.

@Kukuucs: Hétköznapokon legtöbbször csak reggel és este van időm olvasni a metrón, illetve lefekvés előtt egy picit. Ha Budapestről hazamegyek a hétvégére, akkor azért a 3 órás út Tapolcára mindig dob a heti olvasással töltött idő mennyiségén. 

@Amy24: 
Sajnos tavaly szeptember óta a munkám miatt egyre kevesebb időm jut rá. Szégyellem is magam miatta, de remélhetőleg ez majd változik.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@theroofcrash: Ez úgy történik meg általában, hogy elhatározom, hogy na most vadászok olvasnivalókat. Beülök a moly elé, felcsapom a kiadók molyos oldalait, és ha valami megtetszik borító vagy fülszöveg alapján, akkor bemutatkozom neki hogy -hello, szia! és repül is a kívánságlistára.
Soha nem veszem figyelembe azt, hogy kinek mi tetszik. Egy emberről se mások elmondása alapján ítélkezem.

@Kukuucs: Leginkább a fülszöveg alapján szoktam dönteni. A könyvtárban pedig a címeket figyelem nagy serényen oldalra billentett fejjel, ezután ha a cím már felkeltette az érdeklődésemet a borító és a fülszöveg dönt arról, hogy velem jön-e egy adott könyv. 

@Amy24: 
Mindig figyelemmel kísérem az új megjelenéseket, a molyos olvasottság szerinti valamint kívánságlista szerinti listát is gyakran csekkolom. Ilyenkor sokat nyom a latban a borító és a cím. Ha ezeknek sikerült felkelteni a figyelmemet, akkor jön a fülszöveg.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@theroofcrash: Túl sok ahhoz, hogy be merjem vallani.

@Kukuucs: Hááát.. van egy pár. Ha a könyvtári könyveket nem számítjuk, akkor kb. 20. 

@Amy24: 
Karácsony előtt számoltam meg utoljára és akkor 30 fölött járt ez a szám. Azóta ugye az ünnepek alatt is kaptam könyveket, valamint születésnapom is volt… „elpirulvaszépennézősarc”

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@theroofcrash: A Treasury of Mexican Folkways – Frances Toor

@Kukuucs: Legutóbb egy könyvbemutatós beszélgetésen vettem meg az Antilányregényt. 

@Amy24: 
Willam Burnett – David J. Evans – Tervezd meg az életedet, illetve volt még egy előrendelésem, ami pedig Sarah Andersen – Puha boldog puffancs

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@theroofcrash: Ken Robinson – Az alkotó tér

@Kukuucs: Próbálom hamar elolvasni az új könyveimet, pont a héten fejeztem be az előbb említett Antilányregényt. 

@Amy24: 
Jelenleg 2 könyvet olvasok, az egyik a már korábban említett testbeszédes könyv, valamint Cassandra Clare – City of Bones.

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@theroofcrash: Leginkább hangulat alapján. Van mikor építészeti szakkönyvre , van mikor zombikra vágyom, és van mikor kollégám kislányának Disney mesekönyveit forgatom a kezembe. stb (Erre szokták azt mondani, hogy Isten útjai kifürkészhetetlenek?)

@Kukuucs: Általában azt nézem, hogy mihez van épp kedvem, de nyilván közrejátszik a döntésemben a könyvtári határidő vagy a kihívások is. Most például egy közös olvasás miatt lett a következő olvasásom az Outlander.

@Amy24: Jelenleg próbálom az olvasatlan könyveim listáját csökkenteni majd, de szeretem böngészni a könyves bloggerek ajánlásait és a Mit olvassak? zónát és gyakran innen kerül ki a következő szerencsés könyv.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése