2017. május 15., hétfő

Moly Name Tag - 19. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a tizenkilencedik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A tizenkilencedik kör résztvevői:

@Csakegyolvasólány, 22 éves felvidéki lány, aki jelenleg egy fogorvosi rendelőben a könyvelő segítője.
@fonalaslány 30 éves és két végzettséggel is rendelkezik: Kereskedő-boltvezető és óvodai dajka.
@Rékaci, 21 éves, végzős ifjúságsegítő hallgató a DRHE-n

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Csakegyolvasólány:  2016. január 24-én jelentkeztem fel a Moly.hu-ra, és azóta aktív tagja vagyok.

@fonalaslány: Nemrég volt a fél éves molyfordulóm, de sokkal többnek tűnik.

@Rékaci: Pontosan most május 3-án volt 2 éve, hogy regisztráltam az oldalra. Igazán aktívvá úgy 1 hó-nap után váltam, miután egész jól sikerült kiismernem magam az oldalon.

2, Hogyan bukkantál rá?

@Csakegyolvasólány:  Tavaly, amikor vonatoztunk fel a barátnőimmel Pestre, az egyikük beszélt az oldalról. Elmondta, hogy lényegében mit is lehet találni itt, és hogy milyen jó. Így nem kellett több ösztönzés nekem sem.

@fonalaslány: Kaptam egy könyvutalványt, és nagyon tanácstalan voltam, mit vegyek, hát elkezdtem véleményeket keresni a kiszemelt könyvekről. A gugli első találata mindig a moly volt, elkezdtem körülnézni az oldalon, felfedeztem, mekkora közösségi élet van itt, és itt ragadtam.

@Rékaci: Ha jól emlékszem anno rágugliztam egy könyvre és akkor dobta fel a moly.hu-t a kereső. Egyből beleszerelmesedtem. ;) 

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Csakegyolvasólány: Az tetszett az oldalban, hogy amilyen könyvre kíváncsi vagyok, megtalálhatom az oldalon, illetve elolvashatom mások véleményét is a könyvről. Ez sokszor van a segítségemre, ha nem tudom eldönteni érdemes-e belekezdeni a könyvben.
4) Nem vettem még részt egyetlen eseményen sem.

@fonalaslány: Először az fogott meg, hogy könnyebben nyilvántarthatom a magánkönyvtáramat és az olvasásaimat, aztán szép lassan felfedeztem a zónákat, utazókönyveket, kihívásokat, és már nem volt megállás :)

@Rékaci: Az tetszett meg benne a legjobban, hogy praktikusan vezethettem az olvasásaimat és könyvvá-sárlásaimat. Ezeken kívül pedig az, hogy sok, számomra új és „testhez álló” könyveket talál-hattam a többi moly ajánlása, karcai által. :) 

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Csakegyolvasólány:  Nem vettem még részt egyetlen eseményen sem.

@fonalaslány: Idő hiányában találkozóra még nem tudtam elmenni, de tervben van. Addig virtuális eseményeken garázdálkodom :)

@Rékaci: Igen. Eddig csak ajándékozós eseményeken vettem részt (szám szerint heten), amiket nagyon-nagyon szerettem. Igaz, voltak rossz tapasztalataim: kettő ajándékozóm is ki akarta már magát húzni az ajándékozás „terhe” alól. Végül megkaptam tőlük, de nem volt valami szimpatikus, hogy hazudtak az esemény szervezőjének és húzták-halasztották a dolgot. De hál’ Istennek ez elenyésző, nagyon sok kedves molytól kaptam gyönyörű szép csomagokat! :) 


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Csakegyolvasólány: Hála az Istennek minden egyes tapasztalatom pozitív volt. Igaz, eddig csak molyos barátokról tudok beszélni, akik közül már találkoztam egy-kettővel. Ők mind nagyon aranyosak, kedvesek és szerethetőek. Viszont ez el tudom azokról a személyekről is mondani, akikkel jelenleg csak a molyon tartom a kapcsolatot. Könyves információ terén is csak dicsérni tudom.

@fonalaslány: Számomra az egyik legjobb „mellékhatása” a molyolásnak, hogy sok, hozzám hasonló gondolkodású embert ismerhettem meg. Sőt, barátra is leltem @Judyt személyében, akivel teljesen spontán kezdtünk el levelezni egy ajándékozós esemény miatt, és ma már nem telik el nap úgy, hogy ne váltanánk néhány levelet. Sok jó élményem fűződik ajándékozós eseményekhez is, szabályosan rájuk kattantam :D

@Rékaci: Rengeteg kedves és segítőkész embert ismerhettem meg az oldalnak köszönhetően. Megtanultam, hogy nekem nem szabad a könyv olvasása előtt még csak átfutnom a szememmel sem(!) a róla szóló értékeléseket, mert biztos hogy befolyásolja az olvasásélményemet. 

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Csakegyolvasólány: Mondhatni mindenevő, vagyis minden olvasó vagyok. Nincs kedvenc műfajom, bár mostanában elég gyakran veszek kezembe fantasy könyveket.

@fonalaslány: Mindenevő vagyok, függ a hangulattól is, de van, hogy valamelyik figyeltemnél látok egy könyvet, ami megfog. Általában fantasy-t, krimit, young adult és new adult könyveket olvasok, bár mostanában egyre nyitottabb vagyok a sci-fi irányába is. És néha jólesik egy-egy klasszikust is a kezembe venni.

@Rékaci: Főleg fantasykat, disztópiákat és thrillereket. Néha be-becsúszik egy-két romantikus is, de hát na! Néha az is kell a kis lelkemnek. ;) 

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Csakegyolvasólány: Elég gyakran szoktam és mindig meglepődök magamon, hogy eddig miért nem tettem.

@fonalaslány: Mióta moly tag vagyok, egyre sűrűbben.

@Rékaci: Nagyon ritkán és azok is inkább csak próbálkozások. De dolgozom rajta! :) 

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Csakegyolvasólány:  Mindig szívesen gondolok vissza arra az időre. Sokakkal ellentétben az első könyvem nem a Harry Potter volt. Emlékszem, 8 éves lehettem. Épp téli szünet volt és nagyon kínlódtam, mert a TV-ben sem akadt semmi érdekes. Ekkor édesanyám odaadta nekem az egyik kedvenc gyerekkori könyvét azzal a mondattal, hogy: „Látom, milyen jól mulatsz. Tessék, olvasd el.”
Így belekezdtem, s onnantól kezdve ki se lehetet tépni a kezemből. Két nap alatt kiolvastam és már mentem is oda az anyukámhoz a következő könyvért. Innentől fogva lettem könyvmoly és azóta is a kedvencem Arkagyij P. Gajdar: Timur és csapata c. könyve.

@fonalaslány: Azóta vallom magam könyvmolynak, mióta megtanultam folyékonyan olvasni :) A könyvek már gyerekkoromban elbűvöltek, és szinte az egész családunk olvas, így én eleve ezt a mintát követtem. Talán velem is született :) Első olvasmányom az Óz a csodák csodája volt, de mégsem ez indította el nálam a lavinát, hanem Szabó Magdától a Születésnap. Alsó tagozatos sulis voltam, amikor anyukám nekem adta a pöttyös és csíkos könyveit, és szinte faltam őket.

@Rékaci: Azt hiszem A két lotti volt anno az én „tulipán taposóm” (:’D) 8 éves koromban. Bár nem nevezném lavinának, ugyanis én inkább szép lassan süppedtem bele a könyvek világába. Mondjuk inkább úgy, hogy az igazán nagy lendületet a Harry Potter adta öt vagy hatodikos koromban. 

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Csakegyolvasólány: Ez nehéz kérdés, mert jó pár ilyen könyv van. De akárhányszor a kezembe akad, mindig szívesen újra olvasom:
Arkagyij P. Gajdar: Timur és csapata
Kresley Cole: Méreghercegnő
Maria V. Snyder: Méregtan
Colleen Hoover: Egy nap talán

@fonalaslány:Szabó Magdától az Abigél.

@Rékaci: A tuti befutó J. K. Rowlingtól a Harry Potter és a Titkok Kamrája. :) 


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Csakegyolvasólány: Baráth Viktória: Első tánc

@fonalaslány: Sok jó olvasmányom volt 2016-ban, nehéz kiemelni egyet, de talán a Szétcsúszva (Calia Read) volt rám a legnagyobb hatással.

@Rékaci: Ez könnyű: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó volt nálam 2016 abszolút kedvence.

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Csakegyolvasólány: Rick Riordan: A villámtolvaj vagy Arkagyij P. Gajdar: Timur és csapata

@fonalaslány: Bocsánat, hogy ismétlem magamat, természetesen az Abigél :)

@Rékaci: Erre kettő is van: (megintcsak) Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó és Swati Avasthi: Ököl/jog. Mindkettő érdekes témát dolgoz fel nagyon olvasmányosan és elgondolkodtatja az embert.

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Csakegyolvasólány: Netről nem nagyon szoktam, mert nem nagyon bízok az itteni postában. Inkább könyves üzletekbe járok. Különös szokásaim nincsenek, otthon előre kinézem magamnak a könyveket, és ha meg vannak, akkor megveszem őket. Ha pedig nincs készleten, akkor elkezdem böngészni a könyves polcokat, és ha felkelti valamelyik a figyelmemet, magammal viszem.

@fonalaslány: Gondolom nem meglepő, ha azt mondom, hogy gyökeresen megváltoztak a könyvvásárlási szokásaim, mióta molyolok. Bár eddig is nagyrészt neten szereztem be az olvasmányaimat, most már igyekszem közvetlenül a kiadók webáruházában vásárolni, rendszeresen figyelemmel kísérem az Akciós könyvek zónát és a közelgő megjelenéseket. Ami viszont nem változott: ha felfigyelek egy számomra új sorozatra, igyekszem rövid idő alatt beszerezni az összes megjelent részét, és csak akkor olvasni, ha mind megvan, mert legnagyobb ellenségem a függővég :)
Ötletszerű könyvvásárlások is előfordulnak postán, CBA-ban, Inmedio-ban (utóbbi helyen már előre szólnak, ha új könyvek érkeznek).

@Rékaci: Legtöbbször akkor vásárolok, ha valamilyen nagy leárazás van, mert muszáj spórolni. Általá-ban online rendelem meg bolti átvétellel, így nincs lehetőségem válogatni. Évente egyszer-kétszer előfordul a bolti vásárlás is, és akkor viszont válogatok, mert hát csak egy szép állapotú könyvért adok ki pénzt, nemdebár? :D

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Csakegyolvasólány: Elfeküdve az ágyon csendben és nyugalomban. Azonban nálunk ez lehetetlen, ugyanis a nővérem eléggé sorozatfüggő. Ezért, amikor ideje engedi, akkor fülhallgató nélkül nézi a sorozat részeket. Vagy, ha nincs otthon, esetleg elvonul tanulni, akkor a másik szobából a TV szól. Ilyenkor szoktam feltenni a fülest, és valami egy órás vagy annál több időtartamú, halk zongoraművet/műveket bekapcsolni, így ki tudom zárni a háttér zajt és nyugodtan bele tudok merülni a könyvbe.

@fonalaslány: Bárhol képes vagyok olvasni, ha jó a könyv. Megszállott kádban olvasós vagyok, de az az igazi, amikor este csend borul a házra, és 100%-ban a könyvre koncentrálhatok. Az ilyen olvasások rendszerint éjszakába nyúlnak, ami nem mindig egyszerű, mert egyelőre egy szobában lakunk a férjem, a kisfiam és én, de a beépített led lámpával rendelkező olvasószemüveg nagyban megkönnyíti a helyzetet :)

@Rékaci: Itthon az ágyamban, csendben egy bögre teával. De buszon is szeretek, ha éppen nem jön rám a „tengeri betegség”. :D

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Csakegyolvasólány: Ez kedvtől függ. Ha tetszik egy sorozat első része, akkor tovább olvasom a következőt és az azutáni részeit. Azonban, ha valami könnyedre, egy részesre vágyok, akkor inkább egyrészes köteteket olvasok.

@fonalaslány: Nem tudok különbséget tenni, ha jó a történet, akkor szívesen olvasok belőle több részt is. Néha (pl a Luxen sorozatnál) beiktatok egy-egy önálló kötetet is, amikor már úgy érzem, hogy túl vagyok telítődve. Kivéve, ha nagyon durva a függővég, mert akkor azonnal nyúlok a folytatásért.

@Rékaci: Maradjunk annyiban, hogy az önálló köteteket ÉS a trilógiákat. Ugyanis szerintem elég max 3 db könyv egy sztorihoz. Nem szeretem, ha 8-10 darabból áll, aztán vehetem megfele, meg hát ki tudja mikor tudom elolvasni őket. 


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Csakegyolvasólány:  Ez attól függ, hogy mennyire vagyok elfoglalt vagy fáradt. Sajnos hétköznaponként csak este tudok, de hétvégén akár több órát is képes vagyok olvasni.

@fonalaslány:Eddig sok időm volt olvasásra, volt, hogy egy nap, vagy akár egy éjszaka alatt végeztem egy könyvvel. A heti időt nem tudom megbecsülni, de nagyon sok. De ez csütörtöktől megváltozik, ahogy visszatérek az aktív dolgozók világába.

@Rékaci: Hetente kb 10-15 órát. Azért tudom ennyire, mert általában csak buszon van időm olvasni, sajnos, így elég könnyű kiszámolnom. :/ 

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Csakegyolvasólány: Többnyire felkelti az érdeklődésemet egy-egy értékelés. Sajnos elég gyakran elcsábulok

@fonalaslány: Ha valamelyik figyeltemnél látok új kívánságlistás elemet, mindig megnézem, de sűrűn döntök fülszöveg, vagy akár a borító alapján. Vásárlás előtt úgyis mindig megnézem a könyv értékeléseit (bár nem ez az elsődleges, több olyan könyv is kedvencem lett, ami közepes értékeléseket kapott, és a csupa ötcsillagosak között is volt olyan, ami kevésbé tetszett), vajon mennyire illik hozzám. Olyan is előfordult, hogy kiszemeltem egy címkét, és a találatok közül amit érdekesnek ítéltem, ment kívánságlistára. A kívánságlistám ennek köszönhetően kilométeres, és nagyon kaotikus.

@Rékaci: Legtöbbször fülszöveg alapján döntök, viszont a borító is nagyon hangsúlyos lehet az én esetemben. Ami még játszik a könyvvásárlásnál az a molyos százaléka. Ami 70% alatt van, azt nem biztos, hogy megveszem vagy kívánságlistára teszem. 

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Csakegyolvasólány: A várólistám szerint 143, de ebben nincsenek benne a könyves polcon várakozó könyvek.

@fonalaslány: Minimum 100, de inkább bele sem merek gondolni.

@Rékaci: Nem tudom pontosan, de kb 150 db, azt hiszem. :D 

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Csakegyolvasólány:  Bár ne ez lett volna, de muszáj volt megvennem az érettségi miatt: B. Mátyus Gyöngyi – Bori István: Történelem érettségi témavázlatok, 4. átdolgozott kiadása

@fonalaslány: Borsa Brown: Az arab lánya 2. rész. Úgy történt, hogy előrendeltem Az arab fiát, és rájöttem, hogy eléggé foghíjas a sorozatom, így most fordított sorrendben beszerzem a hiányzó részeket.

@Rékaci: Ez egy előrendelés lesz, mégpedig J. K. Rowling: Legendás állatok és megfigyelésük. Azóta szereztem más könyveket, de azokért nem adtam pénzt, így ezt mondanám legutóbbi vásárlásnak. 
19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Csakegyolvasólány: Jessica Park: Lélegezz velem!

@fonalaslány: Philip Pullmann: A borostyán látcső

@Rékaci: Török Violától a Soha ne nézz vissza! című verseskötetet.

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Csakegyolvasólány:  Ez szintén kedvtől vagy a kihívásoktól függ. De volt már olyan is, hogy hirtelen felindulásból leemeltem a könyves polcról és olvasni kezdtem.

@fonalaslány: Hangulat alapján döntök, igyekszem változatosan olvasni, általában nem két egyforma műfaj követi egymást. És próbálok olyan könyveket keresni, amik passzolnak valamelyik kihíváshoz.

@Rékaci: Az alapján, hogy épp mihez van kedvem, mi passzol a legjobban a hangulatomhoz. Vagy átnézem az olvasatlanjaimat és választok egyet, amit már nagyon régóta szeretnék elolvasni, csak eddig folyamatosan halogattam és rávetem magam.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése