2017. május 29., hétfő

Moly Name Tag - 20. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a huszadik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A huszadik kör résztvevői:

@Pepe0810, 25 éves könyvelő, de nem sokáig, mert éppen munkahely váltáson gondolkodik.
@PCSPanna, 14 éves, általános iskolás tanuló.
@Supercalifragilisticexpialidocious, 23 éves, s idézném : "A legfontosabb, hogy a Bátor tábor önkéntes cimborája vagyok, ez ugyan nem szakma mégis minden nap ennek vallom magam, akkor is ha éppen nem vagyok ott. Dietetikus/Élelmezésvezető diplomával rendelkezem és Élelmiszerbiztonsági és Minőségi Mérnök Msc-vel küzdök éppen."

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Pepe0810: 2016. február 11.-én regisztráltam, de aktív olyan 3-4 hónap után lettem csak kb :)

@PCSPanna: Kicsit több mint egy éve.

@Supercalifragilisticexpialidocious: 2015.július.3.-án regisztráltam, talán egy két hétbe telt felfedezni alaposabban a moly-t, azóta hullámzó a viszonyunk, idő függvénye, de aktív tagnak vallom magam.

2, Hogyan bukkantál rá?

@Pepe0810: Ha rákerestem egy könyvre, hogy egy sorozat hányadik része, akkor mindig a molyt adta ki első találatnak. :)

@PCSPanna: Már nem emlékszem.

@Supercalifragilisticexpialidocious: A bátyám bukkant rá először, az ő érdeme, hogy tag lettem én is. Hálám üldözni fog Bátyó! :)

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Pepe0810: Az fogott meg benne, hogy itt lehet értékelni egy könyvet, illetve, hogy megmutathatom mindenkinek, hogy milyen könyveim vannak, mik szerepelnek a kívánságlistámon, mit olvasok éppen.. :)

@PCSPanna: Először azért kezdtem el használni, mert tetszett, hogy láthatok egy pontos számot arról, hogy mennyi könyvet olvastam el életem során.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Először szimplán élvezetet nyújtott az, hogy be tudtam jelölni a korábban olvasott példányokat, és azt, hogy jelenleg mit olvasok, hol tartok benne. Majd ahogy bátrabb lettem, és több időt töltöttem előtte, felfedeztem a különböző zónákat, tökéletes kikapcsolódást nyújt.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Pepe0810: Igen, eddig ajándékozásokon vettem részt, hát vannak pozitív, és sajnos negatív tapasztalataim is.

@PCSPanna:  Eddig egy ajándékozós eseményen és a tavalyi molytalálkozón vettem rész. A tapasztalataim pedig csak pozitívak. :)

@Supercalifragilisticexpialidocious: Ez még sajnos várat magára. Tervben van.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Pepe0810: Megismerkedhettem pár kedves mollyal az oldalnak köszönhetően :)

@PCSPanna: Leginkább azt köszönhetem az oldalnak, hogy kaptam egy kis rálátást arra, hogy milyen molyok élete. Illetve a molynak köszönhetően sokkal több emberrel beszélgettem, mind eddig. (És ez érvényes a valóéletbeli- és az internetes kommunikációra is) Na és persze megismerkedtem rengeteg jobbnál jobb könyvvel.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Meglepően tapasztaltam, hogy imádok levelezni! A molynak köszönhetem, hogy megismertem az egyik kedvenc Brigittámat, ő volt az első és jelenleg az egyetlen levelezőtársam. Sokkal könnyebben szerzek be új könyveket, nem töltök órákat azzal, hogy a könyvesboltban nézelődök, bele-bele olvasgatok a könyvekbe, kívánságlistám alapján előre kiválasztom mit szeretnék, így ez a sztori 5-10 percre redukálódott le. Ez volt az első év, amikor ellátogattam a Könyvesztiválra és imádtam, alig várom a Könyvhetet is! Ezt a sok sok mindent, a Moly adta nekem! :)

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Pepe0810: Általában nem vagyok válogatós, ha valamiért tetszik a fülszöveg, akkor azt a könyvet el is fogom olvasni. :) De általánosságban eléggé romantikus vagyok, illetve még a fantasyt szeretem nagyon! :)

@PCSPanna:  Leginkább fantasyt, de igazából szinte bármit elolvasok.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Eléggé vegyes vágott. Olvasok krimit, szépirodalmat, romantikus könyveket, thrillert, sci-fit (ritkábban), humoros sztorikat.

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Pepe0810: Volt már rá példa :) Attól függ, hogy milyen kedvem van! :)

@PCSPanna: Szerintem nekem nincs olvasási komfortzónám. :D

@Supercalifragilisticexpialidocious: Van nekem olyanom?

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Pepe0810: Tudom.. Közhelyes, de az Alkonyat volt az! :) 17 éves voltam kb :) De legtöbbet a tavalyi év során olvastam, sajnos el kellett terelnem valamivel a figyelmemet, és az olvasás megnyugtatott.

@PCSPanna: Az első könyvsorozatom a Harry Potter volt, de utána nem nagyon olvastam egy ideig. Aztán a nővérem a kezembe adta a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei című könyvet. Ahhoz, hogy ténylegesen moly legyek mindkét könyvsorozatra szükség volt. Ezek elolvasása után kezdtem el keresgélni a könyvek után. Ez kb. 11 éves korom körül volt.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Margaret Mitchell: Elfújta a szél, ez a történet indított el mindent. Körülbelül 14 éves lehettem, amikor kiszúrtam Nagymamám könyvespolcán, azóta évente elolvasom, egyfajta lelki terápia számomra.

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Pepe0810: Inkább egy sorozatot mondanék: J.R. Ward: Fekete tőr testvériség sorozata.

@PCSPanna: Ha nagyon muszáj egyet választani akkor az a Galaxis Útikalauz stopposoknak-trilógia

@Supercalifragilisticexpialidocious: Nem gondolnátok, de az Elfújta a szél és az összes mű Christopher Moore-tól. :)


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Pepe0810: Nem kérdés: Kim Holden: Bright Side

@PCSPanna: Virág Emiliától a Sárkánycsalogató. Egy szó: Imádtam


@Supercalifragilisticexpialidocious: <<Nem kaptam választ.>>

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Pepe0810: Itt is őt tudom írni: Kim Holden: Bright Side

@PCSPanna: Szerintem eleve hülyeség a kötelező olvasmányok gyerekekre eröltetése. Szóval én ide nem tudok mit mondani, mert ez minden korcsoportra érvényes. Aki olvas, az azt olvas ami érdekli. Aki nem olvas az pedig így járt. Mindenkinek saját döntése kimarad e vagy sem.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Olvasás terén szerintem nincs olyan, hogy KELL. Mindenki azt olvassa, ami számára örömet okoz, ami kiszakítja a valóságból, ami hosszú órákra egy ülőalkalmatossághoz tapasztja, álmatlan éjszakákat és töprengős nappalokat okoz. Mégis, talán amit ajánlanék sokaknak, no nem mindenkinek, az a Mocskos meló.

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Pepe0810: Alapvetően netről szoktam rendelni, boltban elég ritkán. De ha boltban vásárolok,akkor általában céltudatosan megyek, bár elég sok könyvet megszaglászok, és megtapogatok még! :D

@PCSPanna: Nálam ez úgy néz ki, hogy a nagyobb ünnepek után a rokonoktól kapott zsebpénzzel a zsebemben bemegyek a legközelebbi könyvesboltba és veszek x darab könyvet. Vagy olyat amire régóta fáj a fogam, vagy olyat amit úgy érzem bűn lenne ott hagyni.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Netről is, üzletből is szívesen választok. Nem jellemző, hogy válogatok, ha kiszúrtam azt a könyvet, amit épp szeretnék, akkor legtöbbször csak lekapom a felsőt, futok a kasszához és már olvasom is. Nem vagyok az a fajta moly, aki egyszerre 10 kötetet vásárol, még akkor sem, ha nagy akció van. Egy-egy darabot veszek egyszerre.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Pepe0810: Itthon az ágyban, egy finom kakaóval, teával, vagy egy forró csokival :) Illetve, mikor jó idő van, akkor kint a szabadban :)

@PCSPanna:  Vagy a szobámban lévő fotelben ülve a világ összes idejével és valami nasival a kezemben, vagy egy bizonyos helyre tartó távolsági buszon ülve, miközben zuhog az eső és én zenét hallgatok.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Tengerparton, egy hintaágyban, de mivel magyarhonban ezt nehéz kivitelezni, így vagy az ágyikómban, vagy a kanapén fetrengve, mindenféle pózban, egy mennyei tea társaságában.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Pepe0810: Teljesen változó, mindkettőt szeretem :)

@PCSPanna: Mindkettőt ugyanannyira szeretem. Bár aki végignéz, a könyvespolcomon inkább azt gondolná, hogy a sorozatokat jobban szeretem.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Ez egy érdekes kérdés. Szeretem mind a kettőt, de mostanában szívesebben olvasnék egyedülálló köteteket, amik valahogy nehezen fellelhetőek. Kezdek kicsit belefáradni a sorozatokba. Ehhez képest most is azt olvasok.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Pepe0810: Sok mindentől függ, de ha nincs semmi olyan program, akkor napi 2 órát minimum, hétvégén meg akár 5-6 órát, vagy többet is! :)

@PCSPanna: Ez nagyon változó. Van, hogy egy nap alatt kiolvasok egy 300 oldalas könyvet, de olyan is van (mint például ez a hét), hogy alig olvasok 10-20 oldalt egy nap.

@Supercalifragilisticexpialidocious: A munkába igyekezvén mindig olvasok, és este elalvás előtt is, fáradtsági szinttől függ. Mostanában lassabban haladok, saccolva naponta 3 órát olvasok, hétvégén többet, ha nem kell tanulnom. :)

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Pepe0810: Általában fülszöveg alapján kerülnek a kívánságlistámra a könyvek, de mostanában sokszor amiatt is, mert sokan ajánlják. :)

@PCSPanna: Leginkább fülszöveg alapján választok könyvet, de az közeli ismerőseim véleménye is sokat számít. Könyvesboltban, pedig ha időm úgy engedi az első fejezet eleje is bele tud szólni a dolgokba.

@Supercalifragilisticexpialidocious: A cím! Az az első ami megfog, sajnos hajlamos vagyok rá, hogy nem olvasok el egy jónak értékelt könyvet akkor ha nem tetszik a címe. Amint a cím megvan, jöhet a fülszöveg, ha mind a kettő átment a szűrésen, akkor gyorsan rápillantok molyon, és már meg is vásárolom a kötetet.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Pepe0810: Hát ezt kár volt megnéznem.. :D 96 :D

@PCSPanna: Hát ha a madárhatározókat és a hasonló jellegű könyveket nem számoljuk, akkor egy se. :D Mert az az érdekes, hogy nem szeretem az olvasatlan könyveket a polcomra tenni, így azoknak külön helyük van. De a képzeletbeli polcomon körülbelül száz könyv van, bár ezeknek nagy részét nem raktam fel Moly-ra.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Nem szoktam betárazni, ez most kivételes alkalom és a Könyvfesztiválnak köszönhető: 4.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Pepe0810: Brittainy C. Cherry: Tűzeső, Laurelin Paige: Első érintés és J. L. Armentrout: Árnyak, ezt a 3 könyvet vettem meg egyszerre legutóbb! :)

@PCSPanna: Leiner Laurától a Késtél

@Supercalifragilisticexpialidocious: J. Goldenlane: Isteni balhé, Terry Pratchett: Piramisok és Kisistenek, Alice Munroe: Nyílt titkok, Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok, Christopher Moore: Lestrapált lelkek.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Pepe0810: Laurelin Paige: Hudson

@PCSPanna: A legutóbb Antoine de Saint-Exupéry-től A kis herceg című könyvét olvastam újra.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok.

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Pepe0810: Attól függ, hogy milyen kedvem is van, illetve valamikor a kihívások alapján választok. :)

@PCSPanna: Attól függ, hogy van e nálam épp kölcsön könyv. Mert ha van akkor, mindig azt olvasom el elsőnek, de ha nincs akkor aszerint választok, hogy mihez van kedvem.

@Supercalifragilisticexpialidocious: Mindig hangulatomhoz igazítom, megnézem mire vágyok, és nekiveselkedek.


Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése