2017. június 6., kedd

Moly Name Tag - 21. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a huszonegyedik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.
Szeretnél te is részt venni a játékon? Nincs más dolgod, mint jelentkezni erre az eseményre: Moly Name Tag- Kit rejt a nicknév? (katt rá)

A huszonegyedik kör résztvevői:

@Zimmermann_Zita, 30 éves és  tudományos segédmunkatárs és PhD-hallgató, növényökológiával foglalkozik.
@Trice29, 44 éves, közgazdász és adótanácsadó.
@U_Viki, 16 éves tanuló.

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@Zimmermann_Zita: 2015-ben regisztráltam, de aktív csak 2016. január óta vagyok.

@Trice29: 2013 őszén regisztráltam, de aktív 2014-ben lettem.

@U_Viki: 2015. Január 18.-án regisztráltam és azóta is használom. Először csak az olvasmányaimat jelölgettem be, de azután rájöttem, hogy sokkal több mindenre is használhatom az oldalt.

2, Hogyan bukkantál rá?

@Zimmermann_Zita: A Rukkolán keresztül. Ha kíváncsi voltam valamelyik rukkolt könyvre, mindig elolvastam a Molyon az értékeléseket.

@Trice29: Nagyon régen, közel 10 éve, kerestem egy könyvet, akkor akadtam az oldalra, sokszor felkerestem értékeléseket olvasni, de nem volt időm részletesen foglalkozni vele. 2013-ban két munkahely között volt pár hónapom, akkor regisztráltam.

@U_Viki: Gyakorikérdések.hu-n sokat böngésztem a könyves kérdéseket és ott ajánlották az oldalt.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@Zimmermann_Zita: Először csak az értékeléseket olvastam, és tetszett, hogy minden információt megtalálok az adott könyvről. Kezdetben nagyon bonyolultnak és összetettnek találtam az egészet, teljesen el voltam veszve, ezért sem használtam közel egy évig. Aztán tavaly valami történt, elkezdtem vezetni az olvasásaimat, és felfedezni a Molyt, azóta pedig függő lettem :)

@Trice29:  Segítséget jelentett kedvenc íróim munkásságának követésében, jó kedvcsináló volt újdonságok beszerzéséhez.

@U_Viki:  Mikor regisztráltam az oldalra egy „könyvsokk” ért, annyi új könyvre bukkantam rá, amit szívesen olvastam volna. *-* Ezenkívül szeretek értékeléseket olvasni, meg úgy rendszerezni a könyveimet. A kívánság- és várólista is jól jön.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@Zimmermann_Zita: Igen, addig nézegettem a szebbnél szebb csomagokat az AjándékoZónában, amíg vettem a bátorságot és jelentkeztem. Ez tavaly nyáron volt, azóta rendszeresen részt veszek ajándékozós eseményeken, és csak pozitív tapasztalataim vannak. Most először személyes találkozón is részt vettem a Könyvfesztiválon, ahol sajnos nem voltam túl aktív (nem vagyok egy nagy társasági ember), de igyekszem ezen a téren is fejlődni.

@Trice29: Nem :( 

@U_Viki: Sajnos még nem vettem részt molyos eseményen.


5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@Zimmermann_Zita: Először is azt, hogy mennyire kedves, jóindulatú és segítőkész mindenki (sajnos az internetes fórumokon többnyire nem ezt tapasztalja az ember). Rengeteg új könyvet ismerhetek meg, és nem csak könyves, hanem sok egyéb témában is olvashatok érdekességeket. Felfedeztem a Könyvfesztivált és a Könyvhetet :) És persze az ajándékozás is nagy élmény, főleg összeállítani a csomagot, és örömet szerezni egy kedves molytársnak.

@Trice29: Sok-sok új barátot még több tartalmas beszélgetést, hozzászólást. Úgy érzem kitágult a világ előttem. Jó érzés :)

@U_Viki: Nagyon sok kedves, új embert ismertem meg. Ahogy fentebb is említettem egy csomó új könyvet is felfedeztem. Régebben sosem voltam jó könyvértékelések írásában, de ahogy egyre többet próbáltam, arra jutottam, hogy fejlődőképes vagyok. :D

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@Zimmermann_Zita: Elég széles a skála, de mostanában főleg krimiket, útleírásokat és útibeszámolókat olvasok, néha egy-egy romantikus könyvet. Amit nem igazán szeretek, az a fantasy, sci-fi és a horror.

@Trice29: Leginkább romantikus könyveket, de egyébként mindent, ami jó!

@U_Viki: Csurran- cseppen ez is, az is. Főleg YA, romantikus, disztópia, krimi, fantasy könyveket szoktam olvasni.

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@Zimmermann_Zita: Ritkán szánom rá magam. Legutóbb például megpróbálkoztam a skandináv krimivel, de megállapítottam, hogy nem igazán nekem való. A sci-fi felé tettem egy lépést a Galaxis útikalauzzal, azt viszont imádom.

@Trice29:  Abszolúte. 5 éve el sem tudtam volna képzelni, hogy holmi vámpírokról, vérfarkasokról, vagy egyéb ’szörnyetegekről’ olvassak, ma már … :)

@U_Viki: Szeretek új vizeken járni, szóval van mikor kilépek az olvasási komfortzónámból. Most pl. egy sci-fi sorozatot olvasok.

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@Zimmermann_Zita: A könyvek és az olvasás szeretetét anyukámtól örököltem, amióta megtanultam olvasni, azóta falom a könyveket. Talán Agatha Christie könyveit emelném ki, általános iskolás koromban olvastam tőle először. Az Egy marék rozs-zsal kezdtem, ami első olvasásra nem is annyira tetszett, de mégis elindított valamit, azóta rendszeresen olvasom a könyveit. Persze a Harry Potter-láz engem sem került el, a Twilight-sorozat viszont kimaradt az életemből.

@Trice29: 10 éves lehettem, a Haramiák kapitánya szippantott be, utána jöttek az apukám indiános, illetve western történetei, majd minden más, amit találtam. Később ráakadtam a társasházunkban pár könyvfaló anyukára, akkor lettem teljesen elveszve :)

@U_Viki: Mióta tudok olvasni én azóta szeretek is. Emlékszem elsős éves koromban azzal töltöttem a vakációmat, hogy újraolvastam a kis történeteket a tankönyvben :D ̶H̶á̶t̶ ̶i̶g̶e̶n̶,̶ ̶k̶i̶ ̶m̶i̶v̶e̶l̶ ̶t̶ö̶l̶t̶i̶ ̶a̶ ̶s̶z̶a̶b̶a̶d̶i̶d̶e̶j̶é̶t̶. Az első igazi könyv, amit elolvastam az a Harry Potter és a Bölcsek köve volt. Azóta vallom magam hivatalos könyvmolynak.

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@Zimmermann_Zita: A Büszkeség és balítélet és szinte bármelyik Agatha Christie-regény.

@Trice29: A huszas éveimben E.M.Dell: A sas útja, a harmincasban Ken Follett: A katedrális. Manapság Tillie Cole: A Thousand Boy Kisses.

@U_Viki: Harry Potter sorozat. Imádom a világot, amit Rowling teremtett. Mivel Anyukám is nagyon szereti a könyveket/ filmeket gyakori nálunk a Harry Potteres belső vicc. Ez főleg akkor nagyon vicces mikor olyanokkal vagyunk akik nem ismerik a HP-s szavakat.


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?

@Zimmermann_Zita: Nagy kedvenceim lettek tavaly Fredrick Backman könyvei (főleg Az ember, akit Ovénak hívnak), az Ambrózy báró esetei és a Clifton krónikák.

@Trice29: Monica McCarty: A Vipera

@U_Viki: A tíz kicsi néger Agatha Christie-től. Már olvastam ez előtt egy pár krimit, de Christiehez hasonlót még nem. Nálam nem csak a 2016-os év könyve címet nyerte el, de egy új kedvencet is avattam.

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@Zimmermann_Zita: Az ember, akit Ovénak hívnak. Gyönyörű, nagyon emberi történet, mindenkinek csak ajánlani tudom.

@Trice29: Nincs olyan könyv szerintem, ami mindenkinek való. Szeretném a Katedrálist egyszer a lányaim kezébe adni.

@U_Viki: Ha maradnék Gayle Formantól. Szerintem egy nagyon szép könyv és mindenkit a hatalmába kerít.

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@Zimmermann_Zita: Mivel sok olyan könyvet olvasok, amelyek réginek számítanak (most pl. a Világjárók sorozatot gyűjtöm), így inkább antikváriumokban vásárolok. Nagyon sok könyvet szerzek be a Rukkoláról is. Ezen kívül pár alkalommal molyoktól is vettem könyveket. Ha új könyvet veszek, akkor boltban szoktam, netről nem rendeltem még.

@Trice29: Többször dolgoztam a könyv szakmában, akkor minden hazajött velem, ami megtetszett. Az utóbbi években más csak a kedvenc íróimat szerzem be a netről könyv formában, egyébként elektronikusan olvasok . (férjem megfenyegetett, hogy könyvet akkor hozzak haza, ha az itthoniból eladok egyet)

@U_Viki: Külföldön élek, szóval csak, ha haza megyek akkor szoktam magyar nyelvű könyveket vásárolni, de akkor sokat. :)) Előre összeírok egy kívánságlistát, de van mikor elszáll velem a ló és megveszek olyan könyvet is ami nem volt rajta a listámon. Van mikor netről rendelek, de többnyire könyvesboltból vásárolok.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@Zimmermann_Zita: Az ágyba bekuckózva, egy bögre kávéval :)

@Trice29: Bárhol olvasok, ha tehetem, de természetesen a díványomon a párnáim közé bekucorodva az igazi :)

@U_Viki: Igazából én akárhol bele tudom magam élni az aktuális olvasmányomba. Ideálisnak egy őszi, esős napot mondanék, amikor én az ablak mellett, bebugyolálva egy takaróba ülök, egy jó kis könyv társaságában.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@Zimmermann_Zita: Nem ez a döntő szempont, ha jó a könyv, akkor mindegy. Bár ha egy könyv világa nagyon megtetszik, akkor örülök, ha sorozat, és lehetőleg minél hosszabb (mint legújabb kedvencem, az Ambrózy báró esetei).

@Trice29: Az önállóakat, bár a jó sorozatnak is megvan a varázsa.

@U_Viki: Sorozatok. Szeretem jobban megismerni a karaktereket, és a világot amiben a könyv játszódik. Néha becsúszik egy- egy önálló kötet is. 


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@Zimmermann_Zita: A lehető legtöbbet. Ritkán telik el nap úgy, hogy legalább pár oldalt ne olvasnék. Bárhová megyek, mindig van nálam könyv, és amikor tudok, olvasok, buszmegállóban, vonaton, sorbanállás közben.

@Trice29: Nagyrészt függ a munkámtól, de napi 3, heti 20 órát biztosan. Persze vannak napok, amikor egyet sem.

@U_Viki: Attól függ, hogy mennyire zsúfolt sulis hetem van. Mostanság megpróbálok minden nap időt szakítani az olvasásra és eddig sikerült is. 

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@Zimmermann_Zita: A Molyon mindig rengeteg könyv jön szembe, és ha érdekesnek tűnik a címe, és a fülszövege is megfog, megy a kívánságlistámra. Borító alapján nagyon ritkán választok.

@Trice29: Részben a megfigyelt íróimtól, részben a friss megjelenésekből. Előfordul gyakran olyan is, hogy egy értékelést olvasva jön meg a kedvem egy könyvhöz.

@U_Viki:  Szeretem, ha egy könyvnek szép a borítója, de nálam nem kulcsfontosságú. Ha viszont a tartalma megfogott és a molyon is jó értékeléseket kapott, akkor már megy is a kívánságlistámra.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@Zimmermann_Zita: Olyan sok, hogy össze sem merem számolni :)

@Trice29: Könyv formában kb 30. Elektronikusan 200 felett.

@U_Viki: 18, ha az e-book formátumban lévőket nem számoljuk.

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@Zimmermann_Zita: Menyhért Anna: Egy szabad nő

@Trice29: Amanda Quick: Hazugságok kertje

@U_Viki: Becky Albertalli- The upside of unrequited, pont ma vettem. :D

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@Zimmermann_Zita: Agatha Christie: Balhüvelykem bizsereg

@Trice29: Monica McCarty: A szent

@U_Viki: James Dashner- Halálkúra

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@Zimmermann_Zita: Hangulatfüggő, de az is befolyásol, hogy az éppen aktuális kihívásokhoz mit kellene olvasnom.

@Trice29: Várólistámról, aznapi kedvem szerint, nincs előre összeállított sorrendem.

@U_Viki:  Amihez épp csak kedvem szottyan. :)



Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése