2017. július 16., vasárnap

Moly Name Tag - 26. forduló


Kedves Olvasóim!

S ezennel elérkezett a huszonhatodik forduló. A szabályok ugyanazok.Ezen a héten is három molyt kérdeztem meg a molyolási és olvasási szokásairól. Szerintem nagyon klassz válaszok születtek, szóval nem is húzom tovább.

A huszonhatodik kör résztvevői:

@ancsee, aki augsuztusban lesz 28. évét, és menetirányító diszpécserként dolgozik a BKK-nál. A következő végzettségekkel rendelkezik: 2 OKJ-s szakma: Segédoperatőr és Kutyakozmetikus. Továbbá 2 BA diploma: Keleti nyelvek és kultúrák alapszak, Arab szakirány, mellé Ügyvitel minor szak, valamint egy Védelmi igazgatás alapszak, Tűzvédelmi és tűzoltó szakiránnyal.
@genevieve, 24 éves és egy általános iskolában dolgozik pedagógustitkárként.
@viky0222, 20 éves és Ausztriában tanul anglisztikát.

S akkor jöjjenek is a kérdések: 

1, Mióta vagy aktív tagja Moly.hu közösségének?

@ancsee: Ugyan 2010. július 6-án regisztráltam, de igazán aktív csak 1,5 éve vagyok, azóta napi szinten többször jövök fel az oldalra.

@genevieve: 4 éve vagyok tag, de 3 éve használom aktívan

@viky0222: 2012. december 30-án regisztráltam, és nagyjából onnantól is vagyok aktív az olvasmányaim vezetése terén, karcolni, hozzászólni és kedvencelni kicsit később, 2013 áprilisa környékén kezdtem.
2, Hogyan bukkantál rá?

@ancsee: Az egyik unokabátyám ajánlotta, regisztráltam, aztán évekre el is felejtettem. :)

@genevieve: Könyves értékeléseket kerestem a neten 

@viky0222: Facebookon az egyik általam követett blognál írta ki a blogger, a moly szerint mennyi oldalt olvasott el abban az évben, kíváncsiságból rákerestem, mi is az a Moly, és azonnal regisztráltam is.

3, Miért kezdted el használni, mi fogott meg benne?

@ancsee: Jó játéknak tűnt bejelölni a könyveket, amiket olvastam és vezetni egy listát a magánkönyvtáramról, aztán szép lassan kiismertem az oldalt és egyre több funkciót kezdtem használni. Szeretek pelcsniket gyűjteni, mások értékeléseit olvasni, a saját gondolataimat megosztani, mindenféle könyves és nem könyves témákról beszélgetni. Rendszeresen részt veszek játékokon is, még ha nem is nyerek, maga a játék öröme kárpótol. :)

@genevieve: A könyvek miatt kezdtem el használni természetesen, az értékelések alapján könnyebben megtaláltam a nekem valókat.

@viky0222: Elsősorban az, hogy tudom vezetni az olvasmányaimat, és hogy egy helyen mennyi könyves információt megtalálhatok. A kívánságlista is nagyon hasznos volt, a Moly előtt minden karácsony és szülinap előtt papírra ki kellett írnom, milyen könyvnek örülnék éppen, most viszont mindig kéznél van a lista.

4, Vettél már részt molyos eseményen? Milyen tapasztalataid vannak?

@ancsee: Igen, ha jól számolom, 16 ajándékozós eseményen vagyok túl és jelenleg is tart 4 másik. :) Volt egy saját is Hajrá magyarok! címmel. Nagyon szeretem ezeket a típusú ajándékozásokat, mert nagyon szép, kreatív csomagokat állítanak össze egymásnak a molyok, igazi könyves relikviákkal, nagyon jó adni és kapni is. :) Van sajnos negatív tapasztalatom is, de szerencsére a sok jó bőven ellensúlyozza.

@genevieve:  Vettem részt és létre is hoztam néhány molyos eseményt. Szerettem őket, bár voltak kisebb-nagyobb fennakadások, mint egyébként mindenhol.

@viky0222: Igen, ajándékozásokon vettem részt többször is. Jók a tapasztalataim, ugyan egyszer az egyik ajándékozóm felszívódott, de az esemény gazdáitól fantasztikus csomagot kaptam végül, így ezt sem nevezném negatív tapasztalatnak semmiképp.



5, Milyen élményeket, tapasztalatokat köszönhetsz az oldalnak? 

@ancsee: Rengeteg olyan könyvet olvastam el, amit magamtól lehet, hogy nem vettem volna le a polcról, de az értékeléseket olvasva megjött hozzájuk a kedvem és nem bántam meg! Ilyen sorozat például Az Üvegtrón.

@genevieve: Eleinte nagyon sok barátot szereztem, aztán később ki kellett szakadnom ebből a világból (enyhe túlzásokba estem, na nem a barát szerzésben, hanem az ajándékozós eseményekben) 

@viky0222: Egyrészt rájöttem, mennyi kedves és segítőkész ember van még a világon, a Molyon minden kérdésemre választ kapok témától függetlenül. Másrészt rengeteg kedvenc olvasmányomat köszönhetem molyoknak, felfedeztem a Könyvfesztivált és -hetet és nagyon sok blogot is. Az ajándékozások is mindig nagy élmények, imádom összerakni a csomagokat, és várni, mit fognak majd szólni az ajándékozottak.

6, Milyen típusú könyveket szoktál olvasni? 

@ancsee: Leginkább romantikus és fantasy könyveket, ha a kettő egyben van, az a legjobb. :) A vámpírokról és a tündérekről szóló kötetektől roskadoznak a polcaim, de nem rajongok a képregényekért és a felnőtt színezőkért sem. Suliban a kötelezőket többnyire kerültem, ez a mai napig nem változott. A thrillereket, az életrajzi regényeket, a nagyon szirupos és a buta főszereplős könyveket sem bírom elviselni. Szeretem, ha egy erotikus könyv nem csak a szexről szól, hanem van története is. Egy bugyuta könyv is ki tud kapcsolni, de a helyesírási és nyelvtani hibáktól a világból kifutnék. 

@genevieve:  Általában romantikus, erotikus de mostanában a dark romance könyvekre is rákaptam. 

@viky0222: Általában YA, romantikus és fantasy műfajú könyveket olvasok, de időnként becsúszik azért más is.

7, Ki szoktál lépni az olvasási komfortzónádból? 

@ancsee: Igen, próbálom a világképemet tágítani. :) Utoljára például képregényt olvastam, előtte verses kötetet.

@genevieve: Nagyon ritkán de igen, néha becsöppen 1-1 thriller is :D 

@viky0222: Nem túl sűrűn, de igen. Sokáig úgy gondoltam, hogy a krimi, történelmi vagy a sci-fi nem nekem való. Majd mégis olvastam a műfajban, és kedvencet is avattam mindegyikben.

8, Melyik könyv volt az, amelyik elindította a lavinát, tehát melyik volt az első, aminek hatására elkezdted falni a köteteket? 

@ancsee: Általános iskola 6.-7. osztályába jártam (ne firtassuk, hogy milyen rég volt az :) ), amikor megjelent magyarul a Harry Potter és a bölcsek köve, akkor néhány évig faltam a gyerekkönyveket, de aztán megálltam a gimiben. A következő, jelenleg is tartó lavina 2008-ban indult, az első ELTE-s vizsgaidőszakom alatt, amikor is megnéztem filmen a Twilightot és hiába voltam nyakig jegyzetekben, annyira megtetszett, hogy a 2. részt azonnal beszereztem, innen indult a vámpír mániám és az új könyvmoly fejezetem. :)

@genevieve: Hű, ez egy elég nehéz kérdés de azt hiszem J. Sterling: Hibátlan játék című könyve volt az első amit olvastam kb. 5-6 éve, aztán csak úgy jöttek maguktól.

@viky0222: Mindig is szerettem olvasni, persze mesekönyvekkel kezdtem. Az első löketet mindenképpen A két Lotti adta meg, 7-8 éves lehettem, az volt az első regényem. Pár évvel később, 10-11 évesen kezdtem el olvasni a Harry Pottert, ami szintén nagyot lökött rajtam a könyvmolyság felé, az utolsó löketet pedig az Alkonyat adta meg nem sokkal később, 2009 körül. Azóta nincs megállás.

9, Melyik az abszolút kedvenc könyved, amit bármikor kézbe vennél és olvasnál?

@ancsee: Van néhány könyvem, amit többször olvastam, illetve ha olyan pillanatom van, akkor a kedvenc fejezeteket újraolvasom: Harry Potterek; Félúton a sírhoz; Vámpírakadémia; Vámpíréhség; Ambrózy báró esetei; …

@genevieve: Kim Holden: Bright Side könyvét bármikor újra tudnám olvasni, na nem sírás nélkül.

@viky0222: A Harry Potter sorozat bármelyik része. Négy évesen láttam az első filmet, és, bár féltem tőle, már akkor szerettem. Tényleg ezzel nőttem fel, és mai napig bármikor imádok elmenekülni a varázsvilágba.


10, A 2016-os év könyve. Melyik jutott elsőnek eszedbe?


@ancsee: Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten. :)

@genevieve: Alessandra Torre: Moonshot-ja, beleszerettem abba a könyvbe

@viky0222: A Tíz kicsi néger. Előtte nem olvastam még Agatha Christie-től, sőt, krimit sem, de imádtam minden sorát.

11, Melyik az a könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia szerinted?

@ancsee: Néhány jelenleg kötelező könyv helyett szívesen látnám például a Leányrablást Budapesten-t vagy éppen a Cinder és Ellát.

@genevieve: Konkrétan egyet kellene mondanom? Hűha, azt hiszem Amy Harmon: Arctalan szerelem-jére tenném voksomat. 

@viky0222: Bármennyire is kedvencem a Harry Potter, nem adnám mindenkinek a kezébe. Tudom, hogy nem létezik olyan könyv, amire mindenkire ugyanolyan hatással lenne.

12, Milyen könyvvásárlási szokásaid vannak? 

@ancsee: Általában netről rendelek, mert könyvesboltba csak ritkán járok. Szeretek válogatni, pakolgatni a kosarat, kutatni az akciók után, ezt az interneten tudom megtenni a leggyorsabban. Van, hogy több helyről rendelek egyszerre, mert mondjuk egy másik, akár kiadói webshopban az adott könyv olcsóbb. Gyakran csak az akciós termékeket nézem meg és ott rangsorolok magamban, mert jelenleg is sok olvasatlan könyvem van, leszoktam a vásárlási ámokfutásról, de azért sokszor elcsábulok. :)

@genevieve: Általában interneten rendelek. 

@viky0222: Általában internetről rendelek az akciók miatt, de van, mikor könyvesboltot választom. Pláne mostanában, mióta külföldön élek. De cseréltem már könyvet molyokkal, és vettem is már molytól könyvet. De a Harry Potter sorozatot németül bolhapiacról vadásztam össze.

13. Milyen számodra az ideális olvasási körülmény?

@ancsee: Bevackolva az ágyba, mélyen a paplan alatt, nyugiban, tea a kezem ügyében. :)

@genevieve: Fotelban ülve egy kis zenehallgatással megspékelve ;)

@viky0222: Általában a szobámban az ágyamon ülve szoktam olvasni csenddel körülvéve. De igazából bárhol képes vagyok elmerülni egy könyvben, autóban, buszon órák alatt. stb.

14. Inkább az önálló köteteket vagy a sorozatokat szereted jobban?

@ancsee: Mind a kettőt szívesen olvasom, ha jó. Gyakran a történet végén magamban még továbbgondolom a karakterek jövőjét.

@genevieve: Egyértelműen önálló kötet, szeretem a sorozatokat is, de rengeteg idő mire az összes rész megjelenik magyarul. 

@viky0222: Az önálló köteteket abból a szempontból, hogy akkor nem kell várnom a folytatásra. De ha egyben megvan a sorozat, akkor inkább az, mert ha jó, akkor legyen minél több.


15. Mennyi időt szoktál hetente olvasással eltölteni? 

@ancsee: Változó. Folyamatos munkarendben dolgozom, így random napokon vagyok szabad és nem is minden héten 5 napot dolgozom. Ha tehetem, naponta olvasok, de munka után általában már nincs energiám (állandó délutános vagyok, így 21.30; 22.30 vagy 23.00-kor végzek).

@genevieve: Heti 2-3. nap

@viky0222: Elég változó, igyekszek minél több időt olvasással tölteni, de sorozatokat is szívesen nézek a szabadidőmben, így van, hogy nem olvasok egy nap, de átlag heti egy könyv mindig megvan.

16, Mi alapján kerülnek a kívánságlistádra a könyvek? 

@ancsee: Először a borítót nézem meg, ha nem tetszik, akkor lehet akármilyen jó, nálam nem nyert. :) Beszerzés/kívánságlistára pakolás előtt mindig megnézem a Moly-os adatlapot és tapasztalataim szerint a 80% alatti könyvek nekem sem szoktak bejönni. Ettől függetlenül van 90% fölötti, amitől a hátamon feláll a szőr (pl.: A soha határa)

@genevieve: Először a borító szokott megfogni, tudom nem szép szokás. Majd elolvasom a figyeltjeim véleményét a könyvről. 

@viky0222: Mindig elolvasom a fülszöveget, mielőtt felkerül valami a kívánságlistámra, kivéve kedvenc írók esetében, mert akkor elég annyi ok, hogy meg fog jelenni. :D A fülszöveg elolvasásáig viszont mindig molyok miatt jutok el. Sokat látom, sok figyeltemnek tetszik, de előfordul olyan is, hogy a közelgő film miatt figyelek fel valamire.

17, Jelenleg hány olvasatlan könyv pihen a polcodon?

@ancsee: A Moly-os adatok alapján 352 db. *-*

@genevieve: Rengeteg, szám szerint el sem tudom mondani!!!! 

@viky0222: Túl sok. Valahol 50 körül van, ha az e-bookomat nézzük, akkor inkább hagyjuk. Azt én sem akarom tudni. :D

18, Melyik volt a legutóbb vásárolt könyved? 

@ancsee: Könyvhéten vettem őket: BMichael J. Benton (szerk.): Hetven rejtély a természet világából; John Julius Norwich: Hetven történelmi város; Böszörményi Gyula: Bitó és borostyán (már olvastam); Abbi Glines: A jövőm (most olvasom); Elle Kennedy: The Mistake – A baklövés (már olvastam).

@genevieve: Ashley Carrigan: Árnyjátékos 

@viky0222: Legutóbb a Harry Potter és a Tűz Serlege került hozzám németül.

19, Melyik könyvet olvastad el legutoljára?

@ancsee: The Mistake – A baklövés

@genevieve:  K.K. Allen: Destined Hearts könyvének ARC példányát, már alig várom hogy mindenki olvashassa <3 

@viky0222: Sarah Andersen: Puha boldog puffancs

20, Mi alapján választod ki a következő olvasmányodat?

@ancsee: Pillanatnyi fellángolás. :) Jelenleg A jövőmet olvasom, még a nyaralásra készítettem elő, a repülőn el is kezdtem olvasni, de már 1,5 hete parlagon van, nem volt időm, energiám, kedvem hozzá. :/

@genevieve: Attól függ milyen kedvem van.

@viky0222: A molyos kihívások alapján, elsősorban a TVK kihívás alapján, ott mindig kiválasztják mit olvassak, nekem pedig megfelel. Persze nincs kőbe vésve a sorrend, ha máshoz van kedvem, mást olvasok.

Köszönöm, hogy részt vettetek a játékomon! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése