2018. január 5., péntek

2017 Olvasmány élményei


Sziasztok!

S amint azt ígértem, már jelentkezem is a 2017-es könyvélményekkel. Elég nagy a hajrá, hiszen több, mint 150 kötetet sikerült elolvasnom. Most nem egy alap top 10-es listát állítanék fel, hiszen rengeteg olyan kötet van, amit egyszerűen képtelenség összehasonlítani, hiszen annyira más stílust képviselnek, illetve annyira különbözik a célközönsége is. Nem, ezt a sima listázást szépen elhajítjuk, s kategóriákat fogok kiemelni, ami alatt mindig három címet fogok meghatározni. 

Szóval íme, 2017-ben ők voltak számomra a kiemelkedő kötetek:


A legjobb fantasy


Az idei legjobb fantasy könyv titulust egy magyar és két külföldi író nyerte el nálam. 
Gaura Ágnes munkássága egyszerűen fenomenális. Amit ez a nő leművelt a Boriverzumban... Nem tudom, honnan jött neki az ihlet, de egy hihetetlen tehetséggel megáldott magyar írónőről beszélünk, akire méltán lehetünk büszkék. A harmadik rész sem semmi, de Attila koporsója mindent visz. 
Kerstin Gier neve alap, hogy előkerül itt, hiszen az egyik kedvenc sorozatom a Silber. A gyönyörű borítóterv még a mai napig minden megtekintésnél ugyanúgy elvarázsol, mint, mikor előszőr pillantottam meg. Ugyanakkor beltartalomra is príma. Hozza a szokásos Gier stílust: kicsit mókás, kicsit humoros, kicsit kínos és nagyon fordulatos. 
Sarah J. Maas sorozata is a polcom büszkesége, hiszen még mindig kimeríthetetlen fantáziával megáldva alkot az írónő. Mindig képes egy olyan új szálat, eseményt behozni az Üvegtrón című sorozatával, ami hatására dobunk egy hátast, s máris rohannánk a könyvesboltba a következő részért. A sorozat velünk együtt nő. Míg az első rész erősen vörös pöttyös beütésű, addig az ötödik kötetet már erősebb töltetűnek nevezném. 
A könyvekről bővebben a véleményemet az alábbiakban érhetitek el:





A legjobb romantikus



Elle Kennedy munkássága többször is fel fog bukkanni, hiszen számomra idén ő lett az egyik legkedveltebb író. Hihetetlenül tehetséges, nagyon jól belelát a férfi agyba, s képes megjeleníteni azokat a piszkos gondolatokat is, amikre minden nő annyira kíváncsi. Az Off Campus sorozata kiemelkedő helyet foglal el nálam. Az első részt többször is újra olvastam már, míg vártam a többi megjelenését.
Colleen Hoover Maybe Someday című könyve hatalmas meglepetést okozott, hiszen az írónővel nem vagyok épp jóba. A legtöbb könyve szélsőséges reakciót váltott ki belőlem: vagy nagyon nem szerettem (s ez megy nagyobb számba) vagy nagyon imádtam. Kevés a köztes állapot. Az Egy nap talán hatalmas kedvencem lett, hiszen egy nem mindennapi gyönyörű történetet mutat be. Képtelenség letenni. Beszippant, megragad és nem ereszt.
Anne L. Green munkásságára az idén nagyon ráfeküdtem, hiszen majdnem az összes könyvét elolvastam, mégis az, amit legelsőnek vettem tőle a kezembe hagyta a legnagyobb nyomot. A Törékeny vonzerő a tudta nélkül hatalmas segítséget nyújtott. Álló tapsvihart érdemel. Chloe története örökre velem marad. Egyszerűen imádom!

A könyvekről írt értékeléseimet itt érhetitek el:




A legjobb történelmi romantikus


Idén az egyik új felfedezett műfaj a történelmi romantikus volt, s úgy éreztem, mindenféleképp ki kell emelnem ezt a alműfajt az eredeti kategóriából. Több kötetetet is olvastam, de ez a három volt az, ami külön szekciót foglalt le a szívemben.
Diana Gabaldon Outlander sorozatára a tavalyelőtti évben kattantam rá. Imádom, ahogy ezeknek az erős skót férfiaknak lobogtatja a szél a kiltjüket. Az alappáros, Jamie és Claire kapcsolata gyönyörű. A könyv vastagságától nem kell megijedni, ez is csak azt jelzi, mennyire sokat mondó a sorozat.
R. Kelényi Angelika több történelmi regényt is írt már, mégis a legfrissebb, az Ártatlan lett a nagy kedvenc. Az első rész is teljesen felcsigázott már, türelmetlenül vártam a folytatást, de a második... hatalmasat robbantott. Hatalmas szívdobogással faltam a sorokat, s töretlenül haladtam előre Velence utcáin, míg nem egyszer vége lett. Még most is felgyorsul a pulzusom, ha erre az izgalmas regényre gondolok. S jó hír: idén jön a folytatás! Türelmetlenül várom! S igaz, hogy március 30-ra van kiírva, de én nagyon szurkolok, hogy a szülinapomra megérkezzen.
Budai Lotti: Ágyas és úrnő sorozata is a nagyon vártak között van. A borító és a cím is megtévesztő, ezért is hangsúlyozom mindig mindenhol, hogy ne ítéljetek első pillantásra. A többség első ránézésre egy ponyva műnek ítéli meg, pedig nem az. Hatalmas kutatómunka áll mögötte, s rengeteg átdolgozott óra. A Shirzan szerelme egy igazán korhű kalandregény, ahol Lotti nem kíméli a szereplőket. Imádtam! A folytatás szintén márciusban várható, s itt is nagyon szorítok, hogy pár nappal előre hozzák, s a születésnapomra megjelenjen. Igazi születésnapi csoda lenne!

A könyvekről írt értékeléseimet itt érhetitek el:





A legjobb gyermekirodalom



A kisebbekre is gondolni kell, hiszen minél előbb megszeretjük a könyveket, annál előbb kezd kialakulni a saját ízlésünk. A fiatalabbaknak is három kötetet különböztettem meg, s kor szerint haladnék a bemutatásukkal:
A Mia és a macskamedve egy nagyon elbűvölő mese. Az illsuztrációk egyszerűen fantasztikusak. Az egyik személyes kedvencem. Egy rövid mesét tartalmaz, viszont a későbbiekben várható majd folytatás. Egy tündéri kislány, aki éppen most költözött új házba és egy morcos macskamedve története, aki pedig abban a házban lakott, amit a kislányék megvettek. Tényleg nagyon aranyos. Esti mesének is kiváló.
Az Egy kutya négy élete című könyv senki számára nem ismeretlen, hiszen készült belőle film is. Ebből a könyvből lett kiragadva Ellie, s a kisebbek számára könnyebben befogadható verzióban született meg ez a kis könyvecske. Kézzel készített, egyszerűbb illusztrációk jellemzik, mely meglepően feldobják a könyvet. Első ránézésre nem tetszettek, de nagyon jól visszaadják azt a gyermeki bájt, ami a regény olvasása közben kialakul bennünk. Ez a történet alapvetően megegyezik az eredetivel, nem változtattak rajta, ugyanakkor a vége nem negatív, hiszen itt csak egy életet vizsgálunk  meg közelebbről. Tíz éves kortól ajánlott, de szerintem nagy kutyabolondoknak - mint amilyen én is voltam és vagyok is - akár felolvasásként is mehet már fiatalabb korban is.
Az Északfi egy gyönyörű mesét mond el sok-sok oldalon keresztül. Ez már egyel nagyobb korosztályt céloz meg, úgymondva a kiskamaszokat. Olyan fiatalok számára ajánlott, akik már folyékonyan tudnak olvasni, s valamennyire meg is szerettek, hiszen ez már egy vaskosabb kötet, nem ráhangoló. Ugyanakkor gyermeklelkű felnőttek számára is ugyanolyan élvezetes olvasmány szép tanulsággal. Engem nagyon megfogott, s ha egyszer lesznek gyermekeim, ez biztos szerepelni fog az esti mesék között.

A könyvekről alkotott véleményemet az alábbi linkeken tudod elérni:



A legjobb ifjúsági


S jöjjön most az egyik kedvenc kategóriám, az ifjúsági irodalom. A kamaszok ízlését sokszor nehéz eltalálni, hiszen ezen réteg a lehető legváltozatosabb. Vannak nagyon kora érett fiatalok, illetve még a világra rácsodálkozó idősebbek is. Sokan ebben a korban nem szeretnek olvasni, mivel a barátaik szerint az ciki, így az egyik kedvenc mókámmá vált ezt a tézist megdönteni. Az olvasás egy csodálatos dolog, ezt nem győzöm hangsúlyozni. Tehát nézzük most 2017 kiemelt kedvenceit.
Hajdú-Antal Zsuzsanna Léggömbök című kötete nem várt rajongást hozott. Azt hittem, egy kedves, mindennapos gondokkal tarkított ifjúsági regényt fogok kapni, amiben semmi erősebb töltet nincsen, hiszen a Ciceró gondozásában jelent meg, ami számomra eddig ezzel volt egyenlő. Hát ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, s pont ezért ezt a könyvet a cseperedő kamaszoknak ajánlanám, tehát 15-16 éven felül. De ezen belül sem mindenkinek. Ez a duológia a hamisítatlan valóságra mutat rá, amire csak a nagyobb korosztály kisebb rétege nyitott. Ez a könyv megnevettet, tanít, összetöri a szíved, majd összerakja a darabokból azt, amit lehetségesnek talál. A Léggömbök elgondolkodtat. Nem kikapcsol. Ugyanakkor senkit nem szeretnék eltántorítani tőle, mert tényleg olvasni kell ezt a könyvet, hiszen páratlan lehetőségek rejlenek benne.
A LOL könyvek eddig távol álltak tőlem, mégis kézbe vettem egyet belőlük, egyik barátnőmnek hála. Atya ég, hát ennél jobb döntése nem is lehetett volna! Cinder és Ella sztorija egy filmet idézett fel bennem: a Volt egyszer egy dal-t. Imádom egyszerűen. Kellően csajos, izgalmas regény, s úgymondva trendi is. Kelly Oram nagyot remekelt ebben a művében. A romantika kedvelőinek ez a kötet kötelező olvasmány! Ugyanakkor sokszor tapasztalom, hogy a szülők próbálják csemetéiket lebeszélni róla, mert "durván" kezdődik a fülszöveg. Igen, lehet, hogy Ella bőre nagyrészt sérült, de innen is üzenem, még egyszer, hogy ez a könyvben semmilyen befogadhatatlan részt nem idéz elő. Ez egy vérbeli ifjúsági könyv, aminek nagy mondanivalója van! Szóval tessék szépen elfogadni, s elolvastatni a csemetékkel, mert kifejezetten jót fog tenni az önbizalomhiányos lányoknak is!
A dobogón még egy idei újdonság ütötte fel a fejét, ez pedig nem más, mint Frank Márton Páratlanok trilógiájának az első része. Ezzel szeretnék a fiatalabb srácoknak és a fiúsabb lányoknak is kedvezni. Ez egy remekül megírt fantasy, ami 12 évesenek egyszerűen tökéletes. Van benne minden: magabiztos gyerekek, misztikus farkasok, kiképzés, kalandok, nem várt fordulatok. Az idősebb korosztály pedig nyitott szívvel álljon hozzá, hisz a célközönség nem a 18 évesek. Ugyanakkor ha ezt megteszik, számukra is ugyanolyan élvezhető lesz.

A könyvekről alkotott értékelésemet az alábbi linkeken éritek el:





A legjobb szépirodalom


Szépirodalom...Ez az a kategória, amit sokan elkerülnek, mondván, hogy ez az öregeknek való. Hát, akik így vélekednek, azok nagyot tévednek. Bevallom, sokáig én is kerültem, hiszen az olvasás a szórakozás célját szolgálja, de ki mondta, hogy a szépirodalom nem lehet a tanító jellege mellett szórakoztató is?
Szurovecz Kitti Hópelyhek a válladon című alkotása alapvetően a romatika kategóriába van besorolva, én mégis ide tenném. Rögvest meg is magyarázom: az indok nagyon egyszerű. A témaválasztása nem mindennapi, illetve az egész könyv stílusa nem összehasonlítható a legtöbb romantikus irodalommal. A tartalma is sokkal erősebb, kifejezőbb, ezért én úgy gondolom, pontosan megállja itt is a helyét. Szurovecz Kitti az egyik legnagyobb kortárs írónk. Újabb regényeiben mindig egy tabunak számító dolgot tár az olvasók elé. Minden könyvét hatalmas kutatómunka előzi meg, így nem a levegőbe beszél, hanem biztos alapokra építi fel a történeteit. A Hópelyhek a válladon központi témája az, hogy lehetséges-e egy borderline szindrómás kapcsolatban boldog lenni, illetve, hogy mivel különbözik a többitől, s milyen nehézségekkel kell megbirkózni. Egyszerűen csodálatos mű, ami mindenféleképp figyelmet érdemel.
A Csábítás nem éppen mai könyv, hiszen még az előző évszázadban született meg az akkori normák szerint. Ez valamilyen szinten érződik is rajta, de mégis a mai napig tökéletesen, biztos lábakon megállja a helyét. A történet központjában egy leányiskola van, ahová egy sérült katonát hoznak be. Na, ő aztán keveri ott a szálakat. Az egész regényt áthatja egy nagyon különös, borzongatós hangulat, hiszen mindig csak utalnak a végén levő tragédiára. Különlegessége, hogy a történetet nem kevesebb, mint nyolc szemszögből tárja elénk, ami az elején lehet, hogy egy kicsit zavaró, de nagyon hamar meg lehet szokni, s ez egy külön élvezeti faktorral bír. Azoknak ajánlanám első sorban, akik egy komolyabb hangvételű szépirodalmi alkotásra vágynak.
Jodi Picoult számtalan regényt írt már, amik vezették a bestseller listákat. A nemrégiben a magyar közönség számára is elérhető Apró csodák mégis kiemelkedik mindközül. Picoult képes a lehető legmegbotránkoztató témákat megragadni, s oly mértékben körüljárni, amire eddig még sosem volt példa. Csodálatos amit művel, de egyben megdöbbentő is. Az Apró csodák fő témája a rasszizmus kérdése, amit szintén rengeteg oldalról közelít meg. Emellett több fontosabb téma is felszínre kerül. Engem teljesen átformált. Egyszerűen alapjaiban változtatott meg.

Ha szeretnél a könyvekről bővebben is olvasni, akkor kattints az alábbi linkekre:




A legjobb szórakoztató irodalom


Az idei év egyik legnagyobb újdonságát számomra a krimi és a pszichothrillerek világa jelentette. Ezen kategóriák eddig nem voltak a látókörömben, a 2017-es évben kezdtem el nyitni az irányukba.
A Sötét erdő közepén volt a legelső, amit ebben a kategóriában olvastam, s rengeteg dologra ráébresztett. Az első ezek közül - s talán a legfontosabb -, hogy imádom ezt a műfajt. Az a fajta borzongás és feszültség, ami végig kísér a fejezeteken.... olyan, mintha eddig nem láttam volna a piros színt, de ma arra ébredtem volna, hogy ez megváltozott. Egy teljesen újfajta élményt adott. A könyv egy kifejezetten jól megírt történetet takar. Gyakorlott krimi olvasók számára hamar kiderül, ki lehet a dolgok háttérben, ugyanakkor a megvalósítás számukra is érdekessé teszi a további oldalakat.
Fiona Barton legújabb műve egy véletlen fordulat miatt került az olvasmánylistámra, majd egy pillanat alatt fel is szaladt a legjobbak közé. A gyermek mesterien megírt történet, ahol egy oknyomozó riporter életét követhetjük végig egy ügy kapcsán. Kellő kíváncsiságot generál az olvasóban, aminek hatására képtelenség letenni. Nem okoz riadalmat, nem csöngeti a vészharangokat a fejünkben, mégis tökeletesen élvezetes regény. Kötelező olvasmány minden krimi kedvelőnek.
A Lettero kiadó gondozásában megjelent Három lány tartogatta számomra a legnagyobb meglepetéseket. A borító, a baljós alsó rész dacára egy kicsit megtévesztett, s én abban a hitben ütöttem fel, hogy egy könnyedebb olvasmányt fogok a kezembe tartani, noha tisztában voltam a besorolásával. Ezt a könyvet nem szabad feladni, még akkor sem, ha úgy érezzük, a karakterek nem éppen a legszimpatikusabbak. A végére a szerző akkora csavarokat rakott bele, amire álmainkban sem gondoltunk, s pont emiatt leesett állal fejezzük be a történetet, s egyetlen egy gondolat marad a fejünkben: akarunk még Riley Sager-től olvasni. Imádtam!

A könyvről a következő linkeken olvashatsz bővebben:




A legjobb magyar szerzős



Igen, tudom, kettőt már említettem közülük, de ez van... van, aki több díjjal is gazdagodik az én mércém szerint.
R. Kelényi Angelika a 2017-es év egyik legnagyobb felfedezettje a számomra. A történelmi romantikus sztorijai egy újfajta megközelítést hoztak el nekem. A már említett Ártatlan trilógia minden elképzelésemet felülmúlta. Csodálatos, fordulatos, gazdag történetek, amikre igazán büszkék lehetünk.
Hajdú-Antal Zsuzsanna az év másik nagy kedvence számomra. Noha tőle eddig csak két kötetet olvashattunk, mégis azt kell modanom, hogy ezekben sziporkázott. Az egyedi nyelvezeten kívül még egy kifejezetten humoros környezetet is kapunk. Az általa megformált karakterek teljesen a földön maradnak, pontosan olyanok, mint te vagy én. Rengeteget hibáznak, tévednek, veszekednek, s ugyanúgy fel tudja őket dobni egy-egy apróság, mint minket. A könyvei nem csak kívülről, hanem belülről is szépek, hiszen a megjelenített tartalom mindig több fontos témát érint, mint ami első ránézésre tűnik.
Sienna Cole igazi nyári töltetű könyve egy újfajta világnézetet hozott el nekünk: ez pedig a poliamor személyiségek mibenléte, s a kapcsolatok dinamikája. Sienna nem aprózza el, rögvest belevág minket a történetbe, s azt vesszük észre, hogy az első harminc oldal csak úgy huss, elolvastatja magát. A tetőpont már az elején megvan, mégis utána jön a java. Csodálatos történet, jó humorral megáldva, mely egy újfajta témát közelít meg teljesen befogadható és elfogadható szinten.

A reégnyekről alkotott értékeléseimet az alábbi linken érhetitek el:






A leghumorosabb


A 2017-es év legfőképp a komolyabb vagy a borzongatós olvasmányok javában telt el, de akadtak azért humorosabbak is.
Elle Kennedy munkássága a szívemet melengeti. Imádom a karaktereit, hiszen annyira jól meg tudja formálni őket. Sosem voltam ez a full izom párti, mégis ezek a srácok az én szememben is csodálatra méltóak. Dean a kedvencem, aki A pont című könyv főszereplője. Volt, hogy annyira nevettem rajta, hog leestem a székről. Egyszerűen imádom a könnyed, vicces jellemét. Csoda, amit ez a nő alkotott.
J. K. Smith írónő is pályázik a leghumorosabb címre a Szerelem hirdetésre című kötetével. Ez egy egyszerű, ízig-vérig magyar könyv. Nagyon aranyos a történetvezetés és a karakterek is. Élveztem azt a fajta humort, ami csak a magyar írókra jellemző. Igazi felüdülés volt. Egy nagyon jó, könnyed kikapcsolódás a hosszú, fáradtságos hétköznapokban.
A Luxen ma már az egyik legismertebb és legkedveltebb sorozat. 2017-ben sikerült magam rávennem, hogy belekezdjek. Nem tagadom, taszított a borító. Számomra Pepe nem éppen álompasi, s irritált a sok vele készült borítóterv. Mégis, ahogy elolvastam... Daemon függő lettem én is. Imádom azt a hülye fejét! Egy arrogáns szépfiú! Én különbséget teszek borítómodell és karakter között. Pepe továbbra sem lett a szívem csücske, de mostmár megértem a rajongást. Ez a könyv egyszerűen mindent visz. Humoros, fiatalos, fantáziadús és romantikus.

A könyvekről írt bővebb véleményeimet itt érhetitek el:




Ami összetörte a szívemet



Az első jelöltemet nem kell részleteznem, már megtettem. Jodi Picoult egyszerűen egy zseni.
A Papírpillangók egy újfajta élményt adott. A borító alapján egy nagyon édes, de erős történetre számítottam. Nos, ez minden volt, csak ez nem. Az első lapokon már megmutatja, mit várhatunk a későbbiekben is. Oly mértékben ledöbbentett, hogy hirtelen le is kellett tennem a könyvet, s átértékelnem az elképzeléseimet. Ez a könyv felráz a kábulatból. Szörnyűségeket mutat be, amikben a legrosszabb, hogy valós dolgokon alapul. Lehet, hogy a mi ismerettségünkben is van hasonló eset, s még csak nem is tudunk róla. Ugyanakkor fontos, hogy ezekről a témákról beszéljünk. Ez a könyv sokkal többet ad, mint ami első ránézésre tűnik. Egyik kedvenc olvasmányom lett, annak ellenére is, hogy mennyire félrevezettem magam az elején.
Az Üvegszilánkon táncolni a 2017-es év első olvasmánya volt. Azért nem túl bíztató, ha az új évet sírással nyitja az ember. Mégis megérte. Az egész évemre rányomta a bélyeget, s a komolyabbnál komolyabb könyveket találtam meg - szinte vonzottam - mégis ez külön helyet foglal el. Tudjuk, mi fog történni, hiszen előre elmond mindent. Nincsenek benne hatalmas fordulatok, hiszen felkészített a végére, mégis az utolsó oldalig az ember azt várja, hogy történni fog valami, valami csoda, ami meggátolja a végkifejletet. De nem történik. A való életben sincsenek ilyenek, ahogy ennek a könyvnek a lapjain sem. Csodálatos, szívet szaggató történet.

A könyvekről írt véleményemet az alábbi linkeken érhetitek el:




Ami a legnagyobb meglepetést okozta



Az év egyik legnagyobb meglepetése Jandácsik Pál új műve volt, az Állatok maszkabálja. Ez a könyv egy furry stílusban megírt mű. A furry leírásval nyitja meg a könyvet, ami egy kifejezetten pozitív dolog, hiszen alapvetően nem egy ismert téma, illetve ezzel valamilyen szinten felkészít az előttünk álló dolgokra. Ez a könyv teljesen megnyert engem az egyedi világnézetével. Mocskos, különleges, s nagyon erős befogadóképességet igényel, de aki látja magában a kellő hozzáállást, annak kifejezetten élvezetes olvasmánnyá válhat.
A lélek legsötétjét már nagyon régóta ajánlgatták nekem. nógattak, hogy olvassam el, mert imádni fogom, mégis ellenkeztem. Azt hittem, hogy valami gyenge utánzat lesz, valami romantikus, "jajj de unatkozom otthon" katyvasz. S nem. Az elején kicsit idegesítő a csaj mániája, de ahogy a titkokra fény derül... minden érthetővé és megrázóvá válik. Nagyon hatásos könyv, amit bátran merek ajnálani a komolyabb témákat kedvelő molyoknak.
Szurovecz Kitti Sokszívűje viszont egy teljesen új szintet nyitott meg. A tabu témákat már megszokhattuk Kittitől, mégis ez a könyv... túlszárnyalta minden képzeletemet. Félig szórakoztató, félig pszichológiai regény, de egy az egyben zseniális. Számomra sikerkönyv lett.

A bővebb értékeléseket itt érhetitek el:




Ami a legnagyobb csalódást okozta


Eddig végig a legjobb könyveken volt a hangsúly, különböző kategóriák szerint. Láthattunk rengeteg címet sokféle felvonultatásban. A történet legvégére azt a három jelöltet hagytam, amik 2017-ben a legnagyobb tévedésnek bizonyultak.
A Minden madár az égen egy rettentő gyönyörű borítótervvel rendelkező kötet, ami mellett nem lehet elsétálni, pedig bár ezt tettem volna. Alapvetően ez a könyv nem szól semmiről. Nincs egy központi elem, amire épülne. Hiányzik a mag. Olyan érzés, mintha a szél sodorta volna néha jobbra, néha meg balra az író kezét. Írt egy kis ilyet, majd rakott bele egy kis cselekményt, de ennyi. A legvégén sejthető fel, mire akart kilyukadni, de akkora már számomra késő volt.
A Lány, aki hazudott... Hát igen, nekem tuti hazudtak, mert ez a regény nem egy bestseller. Egyszerűen nem lehet. Kérdezem én: hogyan lehetne egy pszichothriller jó, ha a poénokat száz oldallal előre lelövik? Ugye?! Sehogy! Itt is ez történt.
Viszont az év legnagyobb ballépése a Never, never volt. Gyerekek... én még ilyet nem éltem, hogy egy könyv ennyire felidegesítsen, mint ez. Hát ennek se eleje se vége! S akkora rajongótábora van! Nem, nem tudom felfogni.

Ha szeretnéd bővebben látni, miért akadtam ki ezekre ennyire, az alábbi linkeken ezt megteheted:





S hát ennyi lett volna, a 2017-es élménybeszámoló. Bevallom, nem gondoltam volna, hogy ilyen hosszú lesz, de tavaly annyi csodálatos könyvet olvastam, hogy muszáj volt legalább a negyedéről egy kevés szót ejteni. Remélem találtok benne a számotokra is szimptikusat, s ha így lenne, akkor ne habozzatok velem megosztani a saját élményeiteket, benyomásaitokat. 
Előre is köszönöm!

Puszillak titeket!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lista!
    Ezek közül többet is olvastam,és nekem is nagyon tetszettek.
    Több a polcon is landolt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik :)
      Annak pedig még jobbna, hogy több nálad is kedvelt
      Remélem azért találtál még rajta egy-kettőt, ami felkerülhetett a várólistádra! :)

      Törlés