2018. január 16., kedd

Book Blogger Teszt


Sziasztok!

Hoztam mára nektek egy Book Tag-et. Ez is egy idei cél megvalósítása, ugyanis ezeket nagyon elhanyagoltam, pedig imádtam töltögetni. Szóval lássuk csak, mit tartogat a Book Blogger Teszt.

I. Top három könyves dolog, ami idegesít

- A legerőteljesebb hatást a könyvek rongálása fejti ki. Megőrülök, ha látom, hogy valaki behajtja egy oldal sarkát könyvjelzőgyanánt, ahelyett, hogy belerakna egy papírfecnit, vagy zsepit, esetleg feljegyezné telefonba az oldalszámot. Emellett nem szeretem, mikor az olvasott oldalakt hátrahajtva, gerincet nem kímélve egy kézben fogva olvassák a könyveket. A legfőképp ez akkor zavar, ha a saját példányomról van szó. Vetettem már új példányt emiatt egy kölcsön adott könyvből..

- Amikor az író azt mondja, hogy ő sem szereti egy karaktere tulajdonságait. Nem egyszer fordult elő, hogy szóvá tettem egy főszereplő kiritkán aluli viselkedését, ami nekem sok volt, nem illett a sztoriba, s erre az író válasza az volt: hogy neki sem szimpatikus/ nem is szerette ezt a részt írni/ neki is fájt, hogy így viselkedik. Az író miért nem olyan karaktereket alkot meg, amik a szívének kedvesek? Hibázhatnak, persze, de ha valamit nem szeretek írni, s én magam sem tűröm meg a saját alkotásomba, akkor nem rakom bele.... Nem fogok mákos süteményt enni azért, mert a tésztát szeretem, de a mákot nem. Akkor inkább választok egy szelet almás pitét.

- Az ismétlések a sorozatokban. Nagyon nem csípem, mikor egy sorozat második részében az elsőt ugyanúgy elmesélik, csak tömören. Alapvetően akkor veszem kézbe a folytatást, ha már az első részt olvastam. Szenilis sem vagyok, szóval nincs szükségem egy emlékeztetésre. Ez akkor a legidegesítőbb, mikor már az ötödik kötetet veszem kézbe, s az előző négy is benne van...


II. Három könyves vallomás

- Több könyvem van, mint ruhám.

- Az utóbbi egy-két évben nem olvastam könyvtári példányt.

- Szinte nincsenek rám hatással a függővégek. A legtöbb függővégnél képes vagyok úgy letenni a könyvet, hogy a folytatásért nem rohanok a boltba. Immunis lettem már rá, annyival találkoztam. A Papírhercegnő volt ez alól az egyetlen kivétel az utóbbi két évben.


III. Utolsó alkalom, amikor sírtál egy könyvön

- Ritkán szoktam könyvön sírni, de legutóbb P. C. Harris Újrajátszása fölött el kellett morzsolnom pár könnycseppet. Volt egy jelenet, amit én is átéltem, s a főszereplővel együtt omlottam én is össze. Feltépte a régi sebeimet.


IV. Könyvek száma az éjjeliszekrényeden

- Az éjjeliszekrényemen sosincs könyv, mert sosem olvasok a hálószobában. Viszont a nappaliban a polcokon kívül legalább még három helyen mindig van elszórva. Az aktuális könyvem egy nap legalább ötször költözik. Az íróasztalomon szokott egyedül tornyolsuni: oitt a már elolvasott, de értékelést még nem írt könyveket tartom. Szerencsére most itt pont nincs egy példány sem.


V. Kedvenc rágcsálnivalód olvasáshoz

Apróra kockázott gyümölcs. Megveszek érte, legyen az bármi.


VI. Három könyv, amit bárkinek ajánlanál

S ez az a kérdés, amire nem a várt választ fogom adni. Könyvesboltban dolgozom, s ott is jönnek mindig ezzel, hogy ajánljak bármit, ami jó. A jó fogalma viszont senki számára nem jelenti ugyanazt. Szóval amíg nincs leszűkítve a téma, addig nem ejtek ki könyvcímet a számon. Vagy legalább egy ismertetés az adott személyről, akinek lesz a könyv, az kell.


VII. Egy kép a könyvespolcodról

Ez csak egy aprócska részlete a könyvespolcomnak, de ez a jelenlegi kedvencem. (:






VIII. Milyen sokat jelentenek neked a könyvek?

A könyvek sokkal többet jelentenek a számomra, mint amit a környezetem fel tud belőle fogni. Elsőként egyfajta meneküli pontként szolgáltak, mostmár a kikapcsolódást és a relaxációt segítik elő. Pihentető hatással vannak rám.


IX. A legnagyobb könyves titkod

Még régebben, mikor csak könyvtári példányokat olvastam nagyon beleszerettem egy kötetbe, ez pedig Justin Cronin Szabadulás című műve volt. A védőborítón van egy leszedhető könyvjelző. Hát... az "véletlen" nálam maradt. Mielőtt elköltöztünk az előző városból, visszavittem, s beleraktam a könyvbe. 


X. Kihívottjaid

Nagyon élveztem ezt a kis book tag-et, szóval szeretném hasonló élménnyel megajándékozni Barbyt, a Kitablar blog és Bree-t, a Bree Világa blog szerkesztőjét.

2 megjegyzés:

  1. Drága! Nagyon személyes, néhol vicces, másszor őszinte, olykor komoly bejegyzés lett :D <3 De így lett tökéletes. <3

    ILYSM, big sis'
    Barby

    VálaszTörlés